Hanke käigus paigaldatakse Ämari lennubaasi raadionavigatsiooniseadmed, millega määratletakse lennuki asukoht lennuvälja suhtes, raadiomajakad, instrumentaalmaandumist võimaldav süsteem, suunamääraja ja meteoroloogiasüsteem. Samuti renoveeritakse baasi lennujuhtimistorn ning paigaldatakse sinna kaasaegsed töökonsoolid, teatas kaitseministeeriumi pressitalitus.

Projekti lõppedes vastavad Ämari lennuvälja navigatsiooni-, maandumis-, meteoroloogia- ja tornisüsteemid kõikidele kaasaegsetele nõuetele ning võimaldavad Ämaris lennukeid vastu võtta ka öösel ja väga kehvade ilmastikuoludega.

Kaitseminister Jaak Aaviksoo ütles, et võimaliku kriisi korral on Eesti julgeoleku ja heidutusvõime seisukohast ülioluline, et liitlasväed saaksid võimalikult kiiresti transportida Eestisse olukorrale vastavaid sõdureid ja tehnikat. „Kaasaegse navigatsioonisüsteemi rajamine on üheks olulisemaks eelduseks lennubaasi esmase tegutsemisvalmiduse saavutamisel, kuna seejärel saab baas meie liitlaste lennukeid vastu võtta igasugusel kellaajal ja igasuguse ilmaga,“ ütles Aaviksoo.

Riigihanke navigatsiooniseadmete valmistamiseks ja paigaldamiseks võitis Itaalia firma SELEX SI. Hanke kogumaksumuseks kujuneb ligi viis miljonit eurot, mis tasutakse aastatel 2011 ja 2012. Vastavalt hankelepingule peab uue navigatsioonisüsteemi paigaldamine olema lõpetatud selle aasta lõpuks.

Ämari lennubaasi rekonstrueeritakse alates 2008. aastast, et baas oleks vajaduse korral võimeline võtma vastu liitlasvägede transpordilennukeid ning toimima õhuturbehävitajate baasina. Pärast lõplikku valmimist on Ämari võimeline ööpäevas vastu võtma kuni 1000 tonni veoseid või 2000 sõdurit päevas.

Praeguseks on NATO kaasrahastamisel Ämaris valminud lennuliiklusala, samuti hoolduskompleks ning kütuserajatis. Esmase tegutsemisvalmiduse saavutab lennubaas pärast navigatsioonisüsteemi ja administratiivala rajamist.