Alkoholi liigtarvitamist ennetav sotsiaalkampaania: homme on Vabaduse väljakul avatud tasuta elamuspark
„Levinud on arvamus, et alkohol aitab suhtlemisele kaasa, samas ei taheta teadvustada seda, kuidas alkohol võib käitumist negatiivselt mõjutada ning seetõttu suhteid või mainet rikkuda,“ ütles Tervise Arengu Instituudi projektijuht Triin Ülesoo.
„Lisaks, kui ärevust ja igavust pidevalt alkoholi abil lahendada, ei õpigi inimene kunagi enesekindlalt suhtlema või loovalt põnevaid tegevusi ette võtma. Soovitame mõnikord teha eksperiment – proovida, kuidas on koosviibimistel olla vähema alkoholiga ja panna tähele, mis on erinev.“
Ülesoo lisas, et kahjuks tunnevad paljud, kes on otsustanud vähem juua, sotsiaalset survet. „Tegelikult on igaühe vaba valik, kas juua või mitte, ja ilma alkoholita ajaveetmine võiks olla asi, mida ei pea hakkama põhjendama,“ lausus Ülesoo.
Tallinna abilinnapea Mihhail Kõlvart tõdeb, et ühiskond on just nii tugev, kui on tema liikmed. „Seega on meie igaühe kohus olla lapsevanema, sõbra ja kolleegina eeskujuks ning toeks nõrgematele ja noortele. Neid, kes ei suuda negatiivsetele ahvatlustele „ei“ öelda, mis on aga eeskätt kahjulik inimesele endale, on meie kõigi kohustus aidata ja toetada, pakkudes neile isiklikku eeskuju,“ nentis Kõlvart.
Kuigi Eesti ühiskonnas üldiselt on alkoholitarvitamise tase väga kõrge ja alkoholi tarvitatakse tihti suurtes kogustes, eesmärgiga ennast purju juua, on siiski positiivse trendina võimalik välja tuua, et 18–29-aastaste noorte hulgas on tugevalt tõusmas nende osakaal, kes alkohoolseid jooke ei joo. Kui 2012. aastal oli neid Eesti konjunktuuriinstituudi andmetel 14 protsenti, siis 2014. aastal juba 27 protsenti. See tähendab, et iga neljas noor ei soovi alkoholi tarvitada.
Kampaania veebilehel www.alkoinfo.ee saab teha testi, et määrata, millist tüüpi alkoholitarvitaja inimene on, ning antakse soovitusi ja nippe, kuidas vähema alkoholiga aega veeta, pidusid pidada ja vähem juua. Teavituskampaania hõlmab lisaks veebilehele tele- ja raadioklippe, välireklaame ning internetireklaame.