Alguse sai mahe- ja ökotoodete kampaania

 (19)
Õun
Corbis/Scanpix

Kampaania raames muutsid vabatahtlikud jaekettides müüdavad ökomärgistega tooted riiuleil nähtavaks — spetsiaalne silmatorkav “Loodussõbraliku toote” märgistus jääb kaubandusvõrgus tarbijat abistama vähemalt maikuuni, teatas Eesti Rohelise liikumise pressiesindaja.

Põllumajandusministeeriumi tellitud sügisene tarbijaküsitlus näitas, et tarbijad peavad mahetooteid raskesti kättesaadavaks, valikut kauplustes väikeseks ning keeruliselt leitavaks.

Eesti Rohelise Liikumise säästva tarbimise projektijuhi Enda Pärisma sõnul muudab vabatahtlike tegevus looduse- ja tervisesõbralike toodete leidmise tarbijale lihtsamaks ning ärgitab ka kaupmeest ökotoodete nõudlusele järele andma.

Konjunktuuriinstituudi andmeil on kodumaiste mahetoodete osa Eesti toiduturul 0,15 protsenti, kohalike toodete arv jääb alla paarisaja ning tootmis- ja müügikogused on suurema osa nimetuste puhul liiga väikesed, et jaekaubanduses konkurentsivõimelised olla. Seetõttu paisatakse mahekaup vahel ka märgistamata kujul koos mittemahedalt toodetuga müüki.

Kampaaniat on varem korraldatud ka 2003., 2004. ja 2006. aastal. Kampaaniat toetab Keskkonnainvesteeringute keskus.