CIAs ei vaevutud mõtlema, kas selles, et restoranist lahkudes nõustus Klimov istuma ameeriklaste autosse ja andis mõista, et varjas sõitu oma Tehtaankatu kolleegide eest, sisaldus varjatud sõnum. Kaitsepolitsei inspektor märkas, et mõnikord passis Klimov kohvikus ilma kindla põhjuse ja ülesandeta.Aga pärast öökülmi sellistesse asjadesse enam ei sekkutud.
Ärahüppamine
Ärahüppamisest endast on palju kirjutatud, aga CIA materjalist lähtudes tuleb teha olulisi täpsustusi. Kõigepealt ajastus: konsul ilmus koos perega Fribergi ukse taha Westendis reedel, 15. detsembril 1961. aastal kell 18. Asüülipalve kirjutas ta märkmikulehele, mille serva ta rebides pöidlaga kinni hoidis, nii et paberil tuli tükk küljest:
To the governement of the USA
I ask polytical asylym for me and my family
attache of the Soviet embassy in Finland
AKlimov
15.XII.61g.
CIA nentis oma hinnangus, et kuna sündmuskoht oli Soome, „mitte satelliit, aga poliitiliselt tundlik riik”, mis parasjagu oli „Nõukogude Liidu tuntava surve all”, ei ole aega kingitud hobuse suhu vaadata, vaid tuleb uskuda ärahüppaja ehtsust ja nõustuda tema tingimusega viivitamatult riigist välja pääseda.
Juba kahe tunni pärast sõitis perekond liinilennukiga Stockholmi. Sealt viidi nad USA õhujõudude atašee lennukiga Saksamaale Wiesbadeni baasi, kust saadeti vana C-54 („Liberator”) sõjalennukiga Ameerika poole teele. Lennuki külgedele maaliti igaks juhuks uued tunnusmärgid. Varsti pärast õhkutõusmist hakkas pisitütrel halb, abikaasa muutus hüsteeriliseks ja Golitsõn – nüüd oli nimi teada – nõudis tagasipöördumist ja regulaarlennu korraldamist. Perekond oli toodud Saksamaale mustalt ja paberite korda ajamine tekitas probleeme, samuti ärahüppaja kartus, et Pan America lennukompaniis või Frankfurdi lennujaamas võib olla KGB agente, kes alarmeeriksid salamõrvade osakonda, et see valmistuks sabotaažiks. Veel viimasel hetkel toimetati lennukile kiiruga käsipagas, mille CIA läbi vaatas. Pommi ei leitud, kotis oli „naistele mõeldud varustus, mida siinkohal täpsemalt ei kirjeldata”. Viimaks tõusti õhku, aga halb ilm sundis New Yorgi asemel maanduma Bermudal. Washingtoni jõuti lõpuks esmaspäeval, 18. detsembril kl 19.30. Friberg saatis Golitsõni reisi lõpuni.