Aav ütles BNS-ile, et Koidula raudteetollipunkti võimekusega lihtsustub kauba liikumine, tegemist on laiema koridoriga. "Meil on äriga lihtsam koostööd teha."

Aava sõnul ei kontrollita Koidulas igat rongi, pigem on ameti eesmärgiks süsteemne lähenemine ja pisteline kontroll. Ühe riskina tõi Aav välja võimaliku salasigarettide suuremahulise veo rongiga.

"Legaalse kaubamahu tõustes kasvab ka salakaubaveo oht," mäkis Aav.

Tema sõnul tuleb taoliste võimalike suurte koguste puhul arvestada, et sellisel juhul ei ole salasigaretid mõeldud Eesti väikese turu jaoks, vaid pigem Soome, Rootsi või Norrasse, kus sigaretid maksavad ka rohkem kui Eestis. Aav rõhutas, et sellisel juhul tegutseb maksu- ja tolliamet ühisturu kaitsmisega.

Maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Järg iseloomustas varem Tartus olnud ning hetkel ka Tapal toimivaid tolliprotseduure kui vaid vormistamist. Koidulas on see eest kasutusel Eesti esimene raudteeröntgen, lisaks veel vagunite automaatne numbrituvastus, radiatsiooni tuvastamise võimekus ja kaalud.

Järg märkis, et Koidula piiripunkti kolimisega palkas maksu- ja tolliamet juurde 15 inimest, varem Tartus töötanud inimestele pakuti võimalust jätkata Koidulas. Koidula maante- ja raudteepiiripunktis töötab kokku 45 inimest, ametil on võimalus ressursse vastavalt vajadusele maantee- ja raudteepiiripunkti vahel ümber korraldada.

Täna toimub Koidula uue raudteepiiripunkti pidulik avamine.