„Kõigi kõhklejate ja kahtlejate kiuste võime raporteerida, et nüüdseks on kõik ehitustööd nii Vabaduse väljakul kui ka väljaku alla rajatud pindadel lõppenud ning Tallinna suurim ja kogu linnarahva jaoks kahtlemata olulisim ehitusobjekt on tellijale üle antud,“ ütles Aas Raepressi teatel.

AS Oma Ehitaja juhatuse esimehe Kaido Fridolini sõnul kaasas peatöövõtja erinevate ehitusetappide käigus ehitustöödesse ligi 40 alltöövõtjat, iga päevaselt tegi ehitusplatsil tööd sadakond meest.

„Tegemist oli ehitajatelt väga mitmekülgseid oskusi ja suurt projektijuhtimise kogemust nõudva ehitusprotsessiga,“ ütles Fridolin, kelle hinnangul saadi tööga hästi hakkama. „Tänan kõiki koostööpartnereid, kes linna esindusplatsi õigeaegsesse valmimisse panustasid.“

Vabaduse väljaku ümberehitust alustati mullu augustis, ehitusprotsessi algfaasis tuli alal läbi viia ulatuslikud ning töö- ja ajamahukad arheoloogilised väljakaevamised. Arheoloogilised uuringud viidi läbi kokku 5000 ruutmeetrisel alal. Ehitustegevuse kõige suuremahulisem töö oli maa-aluse osa betoonkonstruktsioonide ehitus, mille käigus valati ligi 9000 m3 betooni, paigaldati 850 tonni armatuurterast ning 47 km järelpingetrosse.

Maa all on säilitatud ja eksponeeritud ka endised vallikraavi tugimüürid, maa peal markeerib nende asukohta ülejäänud väljakupinnaga võrreldes teist tooni sillutis. Erinevaid sillutisi kasutades on markeeritud ka kunagise Harju värava asukoht, osa värava alusmüürist jäeti läbi klaasi maa pealt vaadeldavaks.

Maa all asuvad parkla 123 autole, Ahhaa teaduskeskus, noortekeskus, väljaku ajalugu tutvustav väljapanek, kohvik, tualettruumid ja munitsipaalpolitsei tugipunkt.

„Seadsime eesmärgiks kujundada ka Vabaduse väljaku alusest alast huvitava ja ligitõmbava linnaruumi, kuhu ei laskutaks üksnes sõidutee ületamise vajadusest,“ ütles Aas.

Vabaduse väljaku ümberehituse kogumaksumuseks kujunes ligikaudu 280 miljonit krooni.

Vabaduse väljaku ümberkujundamise aluseks olnud detailplaneeringu koostas arhitektuuribüroo Alver&Trummal Arhitektid, ümberehitustööde projekti koostas AS Sweco Projekt.