Avalikus teadaandes seisab, et kalalaeva asukoht on Ghana Vabariik ning haldur ei garanteeri laeva tegelikku olemasolu. Laev kuulus pankrotistunud ASile Kasse, mille omanikeks olid Kaarel Niine, Mati Õunap ja Raivo Mägi, kirjutab Meie Maa.

1999. aastal rääkis Kaarel Niine, et tema ja veel ühe firma laev on teel Aafrikasse Ghanasse, et hakata seal kala püüdma. “Ei julenud enam Eestisse jääda, et siin pankrotti minna. Kalapüügikvoot on jäänud väga väikeseks, Eesti ei ole oma kalavarude peremees. Praegu suudavad ennast kalatööstuste pakutava hinnaga (1,50 kr) vee peal hoida ainult need vanad Vene laevad, kel pole pangalaene peal. Mina ei näe praegu suurt kalahinna tõusu. Idaturg on endiselt väga ebakindel,” rääkis Niine.

Ka Aafrikas ei läinud eestlastel paraku hästi ja Kasse arestiti Ghana Vabariigis segastel asjaoludel.

“Mehed olid laeval n-ö näljas ja külmas. Kasse sealsed lepingupartnerid ei täitnud kokkulepitud tingimusi. Maksud olid kõik maksmata, kalapüügiload vormistamata. Algselt üritati laeva sealt ära tuua, kuid see ei osutunud võimalikuks. Siis üritasid kalamehed korruptiivsel moel põgeneda, kuid tolliametnike sõnul läks seal lõpuks ka laskmiseks ning ähvardati isegi matšeetedega,” kommenteeris pankrotihaldur Martin Krupp.

Lõpuks jõudsid saarlased halduri sõnul väiksemate vigastustega siiski Eestisse tagasi.

“Hetkel me ei oska tõesti konkreetselt öelda, kas see laev on reaalselt veel olemas või mitte,” kommenteeris Krupp ning märkis, et praegu käib jutt siiski nõudeõigusest ning hind, 15 000 krooni, on sümboolne.

Laeva vastu on tema sõnul siiski huvi tuntud, ometi pole ühtegi konkreetset pakkumist veel laekunud. “Ootame tähtaja ära, eks siis saab juba konkreetsemalt rääkida,” lisas Krupp.