1) Autoratastele kleepunud teekatte märgistus

„Esimesena meenub olukord, kus juht sõitis pahaaimamatult autoga üle ülekäiguraja, mille värskelt värvitud märgistus polnud veel jõudnud korralikult kuivada. Värvikahjud tekkisid auto velgedele, põhjale ja külgedele. Muidugi oleks pidanud tee hooldaja ka vastavad märgid välja panema ja mitte laskma sellisel olukorral tekkida, kuid peale sõitu avastatud kahjustusi on keeruline ja aeganõudev ise tee hooldajalt välja nõuda ning kahju korvas selles olukorras kindlustus," ütles ERGO sõidukikindlustuse portfelli juht Kaido Naarits.

2) Rendihaagisele tekitatud kahju

„Klientidel, kes haagist igapäevaselt ei kasuta, on ette tulnud olukordi, kus haagise olemasolu läheb lihtsalt meelest ja tekitatakse kahju kas haagisele või teistele liiklejatele," selgitas Naarits ja lisas, et haagisekindlustuse lisakaitse laieneb ka renditud haagisele. „Meie kliendil oli juhtum, kus ta sooritas teel vasakpööret, kuid unustas, et oli rendifirmast ka sõidukile haagise taha võtnud. Sõiduk jõudis vastutuleva auto ees kenasti pöörde lõpetada, kuid haagis jäi vastutulevale sõidukile ette. Kuna auto kaskole oli lisaks valitud ka haagisekindlustus, hüvitasime kaskokindlustusega ka rendihaagisele tekkinud kahju."

3) Kokkupõrge metsloomaga

Keegi meist ei soovi kokkupõrget looma või linnuga, kuid tihti linnast väljas liigeldes on kokkupuuted metsaelanikega vältimatud. Parimal juhul nähakse loomi põllul või tee ääres, kuid kahjuks on loomade-lindudega ka palju kokkupõrkeid - meieni jõuab keskmiselt 10-15 juhtumit nädalas. „Kui metsseaga kokkupõrke tagajärg on lömmis auto esiosa, siis põder on kõrgem loom, mistõttu löök tuleb sageli tuuleklaasi ja auto katuse esiserva pihta," sõnas Naarits. Ta soovitas kõigil, kes liiguvad rohkem linnast väljas, kindlasti oma kaskopaketis valida looma või linnuga kokkupõrke kaitse ilma omavastutuseta, kuna tõenäosus kokkupõrkeks on suurem ja vastava valiku puhul ei pea juht omavastutust maksma.

Põdraga kokkupõrke tagajärjel sõidukõlbmatuks muutunud auto

4) Eessõitja rehvide alt esiklaasi lennanud kivi

Kui talvel varitseb teedel oht, et eessõitva korralikult puhastamata masinalt või haagiselt lendab lund ja jäätükke, siis suvel võivad teie sõiduki tuuleklaasi kahjustada teiste autode rataste alt lendavad kivikesed. Teetööde hooajal on täkked esiklaasil üks sagedaseim põhjus, millest kindlustusele teatatakse. Alles hiljuti pöördus kindlustusse klient, kelle auto sai veoki rataste alt lendava teetolmu ja kivikestega täkkeid mitte ainult tuuleklaasile, vaid ka kapotile, stangele ja tuledele. „Hiljem muidugi selgus, et klient oli kütuse kokkuhoidmiseks ja tuuletakistuse vähendamiseks sõitnud eesliikuva veoki sabas minimaalse pikivahega," kommenteeris juhtumit Naarits. „Sellisel viisil säästetud kütusliiter tekitatud kahju kindlasti üles ei kaalu, kuid suurematest kuludest päästis kliendi kaskokindlustus."

5) Öistel tundidel kadus autolt summuti

Autovargad tegutsevad enamasti organiseeritult ja lainetena. Varastatakse kas terve auto või teatud detailid. Kui velgede ja automakkide varguseid on viimastel aastatel ette tulnud vähem, siis endiselt tegutsevad Eestis katalüsaatorivargad ehk rahvasuus summutiräsijad, kes enamasti tulevad kõrvalisse kohta pargitud auto kallale öövarjus. Kaskokindlustust kokku pannes soovitame varguse kaitse valida eelkõige avatud hoovides parkijatel, sellisel juhul hüvitab kasko sõiduki või selle osade vargusest, röövimisest või nende katsest tekkinud kahju.

6) Kahju põhjustajal jääb õigust ülegi ja on vaja õiguslikku sekkumist

Tuleb ette olukordi, kus avarii põhjustajal jääb õigust ülegi ja ta keeldub ennast süüdi tunnistamast. Samuti on juhtumeid, kus remonditöökojas pole suudetud auto tehnilisi rikkeid korda teha või ebaprofessionaalse rehvivahetuse tagajärjel on juhtunud õnnetus, mille kahjud ulatunud tuhandetesse eurodesse. Mittekvaliteetse töö tegijad ei pruugi alati oma süüd tunnistada ja olukorra lahendamiseks on vaja õiguslikku sekkumist. Sõiduki õigusabikindlustuse lisakaitsega on sellistel juhtudel jurist alati telefonikõne kaugusel, kes annab nõu, kuidas oleks kõige targem käituda. Juristi sekkumisel lahendatakse konfliktid enamasti kiiremini ja vaidlus kohtuni ei eskaleeru. Kui see ka nii peaks minema, siis esindavad meie juristid klienti kohtuni välja ja ERGO katab vajalikud õigusabikulud.

7) Plekimõlkimine poeparklas

Paljud juhid on oma sõiduoskuses kindlad ja seetõttu ei pea kaskokindlustust vajalikuks. Küll aga ei saa kindel olla teistes liiklejates, kes kitsastes tingimustes ainult iseenda peale mõtlevad. „Sa võid ju korralikult parkida ja hoolikalt uksi avada, kuid sa ei saa kunagi olla kindel, et ka kõik teised seda teevad," rõhutab Naarits, kelle sõnul on pisikahjude likvideerimine ootamatult kulukas. „Väikese kriimu parandamise hind võib olla vabalt 500-600 eurot, seega tasub tihedas asustuses liiklejatel valida kaskopaketis kaitse, mis katab ka kolmandate osapoolte poolt tekitatud kahjud."

8) Asendusauto otsimine

Kui autoga midagi juhtub ja seda pole võimalik liiklemiseks kasutada, siis ERGO asendusauto teenus võimaldab asendusautot kasutada kuni 60 päeva. „Anname asendusauto ise, kas siis remondiettevõttest või rendifirmast. Me ei pea õigeks, et klient peaks ise ootamatus olukorras hakkama otsima autorenti, sõiduki oma raha eest rentima ja hiljem seda tagasi küsima. Samuti ei muutu asendusauto puhul omavastutus, see on sama, mis kliendi kindlustatud sõidukil. Üksikkliendina rentides on üldjuhul omavastutused märkimisväärselt kõrgemad või peab madalama omavastutuse eest täiendavalt maksma. Erilisema näitena on juhtum, kus kliendile, kellel ei olnud asendusauto kaitset valitud, kuid kes vajas liiklusõnnetuse tõttu asendusautot, pakuti remondifirmast asendusautot küll mõistliku päevamaksega, kuid asendusautoga toimuva kahju omavastutuseks märgiti lepingusse 1500 eurot," sõnas Naarits. Seetõttu soovitab ta kaskokindlustust valides kindlasti tutvuda asendusauto teenuse tingimustega, mis esimese hooga ei pruugi silma torgata, aga mis on kirjeldatud olukordades väga olulised.

9) Tundmatud olukorrad

Sageli ei tunne liiklejad oma õiguseid ja kohustusi. Näiteks, millise õnnetuse või ootamatu liiklusjuhtumi korral tuleb helistada politseisse, millal ja kuidas tuleb juhtum fikseerida või millisel juhul võib sündmuskohalt lahkuda? Autoabi aitab lisaks rehvi purunemisele, kütuse lõppemise, teelt välja sõitmise või muudele sarnaste juhtumite puhul ka ööpäevaringse nõustamisega. Autoabisse helistades saab alati spetsialistidelt küsida, mida tuleks ette võtta. ERGO autoabi (+372 655 5401) kehtib kogu Euroopas, mis tagab välisriigis häda korral kiire esmase abi, olgu selleks siis töökotta pukseerimine või mõni muu mure.

10) Toidukoti pärast purustatud aken

Kindlustuses puutume kokku ka vargustega autodest. Enamjaolt on nende olukordade algpõhjuseks autosse nähtavale kohale jäetud esemed, mis tekitavad varastes ahvatlust. Vähem tuleb ette juhtumeid, kus varastatakse salongist sõiduki osasid. Tühjadest spordi- või arvutikottidest ei ole küll midagi varastada, aga varas seda enne sõidukisse sisse murdmist või klaasi lõhkumist ei tea. Enamjaolt piirdub kahju purustatud klaasi asendamisega, kuid tihti saavad klaasikildudest kahjustusi ka istmed ja värvkate. „Markantseim näide on sõiduki salongi jäetud mõnekümne eurose toidukoti vargus, mille käigus lõhuti sõiduki ukse klaas ning tekkinud killud rikkusid nii ukse värvkatte kui ka polstri ning istmekatte," ütles ERGO sõidukikindlustuse portfelli juht.

Rohkem infot ERGO kaskokindlustuse kohta leiate siit.

Jaga
Kommentaarid