Kahe aasta eest e-kaubandusse sukeldununa polnud Multi Trade OÜ nimelise ettevõtte loonud Anton Litvinil kuigi suuri ootuseid. „Eesmärk oli veidi lisa teenida. Abikaasa oli lapsehoolduspuhkusel ja võimalus selleks oli olemas.“

„Võiks arvata, et 2020. aastal oli turul juba piisavalt e-poode. Erinevate kaupade niššides oli tegelikult veel väga palju vaba ruumi,“ imestas siis Litvin. Eelkõige üllatasid teda olemasolevate e-poodide kõrged hinnad ja suured kasumimarginaalid. „Meie eeliseks väikeettevõtjana olid nullilähedased kulud, mistõttu saime Facebookis samu kaupu odavamalt müüa.“

Äri hakkas kasvama üsna kiirelt ja esimesele väikesele hulgitellimusele järgnesid üha suuremad. Kahe väikse lapse vanematena valisid Litvin ja tema kaasa oma esimeseks nišiks mänguasjad ning lõid selleks Facebooki grupi Hea hinnaga mänguasjad.

Tootevalik laienes kiirelt. „Kohe kui saime aru, et mänguasjade hulgast enam palju põnevat juurde tellida ei anna, hakkasime vaatama ka teiste valdkondade poole. Praegu oleme algusajaga võrreldes palju julgemad uusi asju tellima, sest Kaup24 müügiplatvormil, millega hiljem liitusime, saab müüa tooteid ükskõik mis sortimendist,“ kirjeldas Litvin.

Edu tagavad õiged müügikanalid


Litvin tunnistab, et oleks pidanud Kaup24 ning selle Läti ja Leedu partnerplatvormidega liituma varem. „Arutasime esimesel tegutsemisaastal korduvalt kaasaga müügiplatvormide partnerprogrammiga liitumise üle. Kuu- ja tehingutasud tundusid aga liiga suured ning samas puudus meil selge arusaam, kuidas ikkagi see riikidevaheline müük toimub. See kõik tundus uus ja hirmuäratav.“

„Aasta eest hakkas aga Kaup24 müügiplatvorm ambitsioonikalt laienema ning käivitas kampaania, mis lubas ajutiselt kuu- ja komisjonitasuta liituda. Sellele pakkumisele me enam ära öelda ei suutnud,“ meenutas Litvin ja lisas, et vähema kui aastaga on nende müügid kolmekordistunud ning pigu.lt, 220.lv ja kaup24.ee platvormidel on nad jooksval aastal müünud kaupu 47 000 euro väärtuses, mis moodustab üle poole ettevõtte käibest.

E-kaubanduses lööb ennekõike hinnaga


Litvin leiab, et aasta eest oli konkurents e-müügiplatvormidel palju väiksem ning ettevõttena on neil olnud võimalus areneda ja kasvada endale sobivas tempos. Praeguseks on e-kaubandusest saanud tema ja abikaasa teine täisväärtuslik töö. „Päeval on üks töö ning õhtul ja nädalavahetustel teine. Põhitööd pole julgenud maha jätta, kuna äritegevuses on palju muutuvaid tegureid. Samas, kui iga kuu oleks müükide poolest nii hea kui november ja detsember, siis võiks rahuliku südamega põhitöölt ära minna,“ ütles Litvin.

Ometigi tunnistab ta, et kõik ei olnud kasumikasvatamise osas päris nii lihtne, kui neile alguses tundus. „Iga kuu tõi müügiplatvormidele uusi ettevõtteid, millest paljud pakkusid meiega samu kaupu. Kokkuvõttes võidab nüüd ennekõike see, kes lööb konkurenti üle hinnaga,“ on Litvin veendunud.

Ta lisas, et kuigi kasumimarginaalid on võrreldes nende e-kauplemise algusperioodiga kordades alla läinud, on seda kompenseerida aidanud e-kaubanduse järsk kasv. „Nüüd peab lihtsalt müüma oluliselt rohkem, et teenida sama kasumit,“ kinnitas e-poodnik.

Tutvu Litvini ettevõtte Multi Trade OÜ kabavalikuga SIIN!

Kui soovid ka ise sarnaselt Litvini ettevõttele müüki kasvatada, siis alusta kauplemist Kaup24 müügikeskkonnas ning selle Läti ja Leedu partnerplatvormidel. Registreeru kauplema SIIN!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid