Pärast avariid peeti sohver kuriteos kahtlustatavana 48 tunniks kinni. Lääne ringkonnaprokuratuuri prokuröri Merike Lugna sõnul ei rahuldanud kohus aga täna mehe vahistamiseks esitatud taotlust.

"Prokuratuur taotles kahtlustatava vahistamist, et hoida ära võimalik edasiste kuritegude toimepanemine. Kahtlustatava puhast tausta ja ettevaatamatusest toime pandud tegu arvesse võttes ei ole kohtu hinnangul tõenäoline, et ta vabaduses kuritegude toimepanemist jätkaks. Seega ei ole kohtu hinnangul alust kahtlustatava vahistamiseks, kuid temale esitatud kuriteokahtlustus on kohtu hinnangul põhjendatud," ütles prokurör.

Õnnetus juhtus aastavahetusel südaöö paiku paiku Türi vallas Änari külas Kirna-Virika-Änari maantee 7. kilomeetril.

Sõiduauto Volvo liikus sirgel teel suunaga Änari poole ning põrkas kokku esialgsetel andmetel sõiduteel olnud inimestega. Kokkupõrge oli sedavõrd raske, et hukkus jalakäija, 2-aastane poiss.

Haiglasse toimetati jalakäijad, 31-aastane naine, 33-aastane naine, 36-aastane mees ning 37-aastane mees. Teadaolevalt on nende seisund raske. Volvot juhtinud 36-aastase mehe vaatas kiirabi üle sündmuskohal, teda ei olnud vaja haiglasse viia. Õnnetuse hetkel olid autos veel kaasreisijad, kaks last, kes viidi haiglasse tervisekontrolliks. Vigastusi neil ei olnud.

Teelõigul oli lubatud suurim sõidukiirus 90 km/h. Kui suur oli õnnetuses osalenud Volvo sõidukiirus, ei ole veel teada ja selle selgitab välja uurimine.

Volvot juhtinud mehel tuvastati joove. Politsei teatel jäi selle suurus alla kriminaalse joobe. Õnnetuspaigas oli tugeva udu tõttu halb nähtavus ning teeolud olid talvised.

Prokurör: autot juhtides peab olema kaine

"Seni kogutud tõendite põhjal on selgunud, et üks seltskond liikus vahetult enne südaööd kõrvalasuvast majast õue, et uus aasta ilutulestikku lastes vastu võtta. Ilutulestikku lasid nad nii tee kõrval põllul kui ka tee ääres. Paraku olid inimesed ilutulestiku laskmise ajal sõidutee peal ja ei pannud tähele neile lähenevat sõiduautot," rääkis prokurör Lugna eile.

"Autojuhi kohustus on olla autot juhtides kaine ja valida ilmastikuoludele vastav sõidukiirus, mis võimaldaks ka halva nähtavuse korral võimalikele ohtudele reageerida, sest inimesed on liikluses oluliselt kaitsetumad kui autod," ütles Lugna.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid