Piiskopkonna esindaja Alessandro Paolino sõnul ei olnud vanemates palju meelehärmi tekitanud avaldus kuidagi pahatahtlik, vaid piiskop soovis nooremale põlvkonnale avada jõulude tõelist tähendust.

Paljud lapsevanemad nägid seda aga üritusena rikkuda nende lastele kogu jõuluajaga kaasas käiv võlu.

Itaalia väljaannete sõnul kirjeldas piiskop Antonio Staglianò, kuidas jõuluvana ja tema punane kostüüm on loodud Coca-Cola poolt ning inimesed peaksid kingihulluse ja tarbimise asemel keskenduma oma lähedastele ning abivajajatele.

“Me ei taha kindlasti laste ettekujutust jõuludest rikkuda, vaid pigem näidata neile head eeskuju ja selgitada jõulupühade tausta,” kirjutab Paolino.

Sitsiilia lapsevanematele piiskopkonna üllad eesmärgid korda ei läinud. Kuigi on ka neid, kes tunnustavad Staglianot jõulude tõelise tähenduse meenutamise eest, on enamuses siiski täiskasvanud, kes süüdistavad piiskoppi perekonnatraditsioonide lõhkumises ning laste rõõmu rikkumises.

Paolino vastas sotsiaalmeedias levivatele kommentaaridele veel kord vabandades: “Armsad vanemad, meil on väga kahju, et oleme teie tundeid riivanud. Oleme piiskopkonnas suurepäraselt kursis teie olulise ja asendamatu rolliga oma laste harimises ning sellealastes valikutes.”

“Kordan, et minu sõnad ei olnud kunagi mõeldud pere kõige pisemate jõuluaja ootuste ja sellega kaasas käivate ilusate traditsioonide lõhkumiseks.”