Ajakirja Focus andmetel voolas mägirongi alumise kontrollposti juurde enam kui 50 liitrit kergesti süttivat vedelikku, tõenäoliselt voolas õli välja lekkivatest torudest. Lekke põhjuseks peetakse riket pidurisüsteemis või veeremis, misjärel kuumus õli põlema süütas.

Ametlikult pole Kitzsteinhorni tragöödia põhjuseid avaldatud, ametnikud keeldusid laupäeval Focuse teadet kommenteerimast.

Ühe Focusega rääkinud ohutuseksperdi arvates võis tulekahju kiiremini edasi levida seetõttu, et paljudel suusatajatel olid kaasas väikesed gaasipõletid, mille abil suuskadele ja lumelaudadele enne laskumist vaha määritakse.

Üks ellujäänutest, Manfred Hiltel, ütles Focusele, et ta kuulis põgenedes kaht plahvatust, millest üks oli suhteliselt nõrk ja järgmine tugevam.