Äri taga – isiklik ajalugu ja soov tegutseda

KIKA ajalugu algab nõukogude ajal, mil Janita, olles siis alles teismeline, ostis isa abiga oma esimese lemmiklooma – halli puudli nimega Kika. Tema sõnul näitas kutsika eest hoolitsemine, et lemmikloomad pole mitte ainult parimad sõbrad, vaid ka suurepärased õpetajad, sest Kikale ideaalsete elamisvõimaluste tagamiseks pidi tüdruk iseseisvalt uusi oskusi õppima ja katsetama.

"Ühest küljest maksis nõukogude ajal puudel palju rohkem kui summa, mida mu vanemad ühe kuuga teenisid, nii et pidin raha kõrvale panema ja lemmiklooma võimalikust võtmisest oma vanematega diplomaatilisi läbirääkimisi pidama.” Teine õppetund oli, et lemmiklooma eest hoolitsemine oli päris kallis – näiteks maksis Kika soeng 15 rubla, kuigi tüdruku ema teenis tol ajal vaid 70 rubla kuus. “Raskuste asemel üritasin võimalusi näha: pärast raha kõrvale panemist kutsusin Kika juuksuri meile koju ja pärast paari tema visiiti, õppisin ise koera pügama. Lõpuks hakkasid inimesed minult tänaval küsima, kus ma koeraga juuksuris käin ning saades teada, et teen seda ise, kutsusid nad mind oma koju nende lemmikuid samuti pügama. Teismelisena oli mul juba töökoht, mis muutus elustiiliks,” meenutab Januškauskaitė-Plungė.

Janita J. Plungė ja tema esimene koer, hall puudel Kika.

Ta ütleb, et sellest hobist sai lõpuks äri, eriti pärast Nõukogude Liitu kokkuvarisemist kui avanesid Euroopa piirid. Ta avas siis esimesed poed riigi suuremates linnades ja tänaseks on neid üle 120. KIKA edenemiseks on naine pidanud ohverdama oma muud hobid, mis olid samuti äriks saanud – kuus aastat tagasi hülgas perekond oma juveeliäri ning paar aastat enne seda sulgeti nende juhitud lasteaed.

"Edukas äri nõuab palju tähelepanu, seega on võimatu teha korraga mitut asja hästi – otsustasime, et keskendume vaid sellele, mida kõige paremini oskame. Tähelepanu kliendile ei ole vähem tähtis kui keskendumine ärile. Aretajana tean osade loomade spetsiifilisi vajadusi või isegi nende individuaalseid tõuge – nii tulid turule rahvusvaheliselt tunnustatud brändid nagu Nature's Protection Superior Care ja Misoko. Loome osa vajalikest ja nõutavatest lahendustest ise ning teise osa otsime välisriikide usaldusväärseimate tarnijate käest,” ütleb KIKA asutaja.

Keskendatud jõupingutused kannavad vilja

Viimase aasta jooksul on KIKA grupi ettevõtted saanud erinevaid auhindu – Nature’s Protection toitude sari võitis Leedu Aasta Toote kuldmedalid ja aastal 2020 nimetas Leedu Töösturite Assotsiatsioon grupi ettevõtte Akvatera LT aasta eksportijaks. Samal aastal tunnustati KIKAt kui kõige parema klienditeenindusega firmat ning mõned aastad varem sai Januškauskaitė-Plungė ise Ärinaise auhinna avalikult ettevõttelt Versli Lietuva.

Grupi omanikud Janita J. Plungė ja Tauras Plungė, AKVATERA tehas.

Kuigi paljud tunnevad KIKAt kui peamiselt lemmikloomatarvete poodi, on ettevõte viimase 30 aasta jooksul laienenud ka teistesse tegevusaladesse – aastal 2004 hakati valmistama loomade kuivtoitu ja loodi esimene omamärgitoode Nature’s Protection, millele järgnesid brändid nagu Oak’s Farm ja HiQ. Eelmisel aastal lisandus nimekirja Tauro Pro Line, lemmikloomade kosmeetika- ja hooldustoodete sari ning sel aastal kodulõhnade sari Amelum. Firmale kuulub ka kennel nimega Tauro Kenneli Tšempionide Maja ja Tauro Hooldusakadeemia, mis avati sel aastal ning mis ei paku ainult juuksuri ja spa teenuseid, vaid ka ainulaadset loomahoolduse ja treeningute süsteemi.

"Oleme kogu looma eluea omanikega partnerluses – kõrgeimatele standarditele vastavate kutsikate aretamisest igapäevaste toitmiste, mängimise ja hoolduseni. See võib kõlada banaalselt, kuid see on elustiil, mitte äri – seda selle pärast, et räägime oma kõige ustavamate partnerite, pereliikmete ja lõputu tingimusteta armastuse allikate eest hoolitsemisest. Püüame pakkuda loomadele parimat. Olen veendunud, et hoolitsetud lemmik annab omanikule armastust, hea emotsionaalse seisundi, teisisõnu – hea tervise,” ütleb Januškauskaitė-Plungė.

Grupi omanikud Janita J. Plungė ja Tauras Plungė, Tauro Hooldusakadeemia avamisel.

Tema sõnul põhineb firma ärimudel pikaajalistesse projektidesse investeerimisel, mis saavad käegakatsutavaks alles 3-5 aasta pärast. Selline tulevikku vaatav planeerimine aitab suunda valida ja lihtsalt edasi minemise asemel trende luua. “Mõned otsused nõuavad kogu meeskonna keskendunud pingutust, kuigi tulemust saab näha alles mitme aasta pärast. Ometi saame midagi uut luues või olemasolevat loomingut parendades luua vundamenti trendidele, mida hakkavad loomaomanikud mitmel pool maailmas jälgima, “ sõnab KIKA asutaja.

Ta toob näitena Nature's Protection Superior Care sarja tooted, mis on mitmeaastase otsimise tulemus ja mida nüüd tuntakse mitmetes maailma riikides. Jaanuaris avas firma funktsionaalsete delikatess-lisandite sarja ja rajas allüksuse USAsse, mistõttu tunneb grupp ennast neljanda töökümnendi alguses kindlalt.

Janita J. Plungė ja Laimis Staršelskis esimese saadetise väljumispäeval USAsse.

Panustab ühiskondlikesse algatustesse

Januškauskaitė-Plungė, juubelit tähistava KIKA ettevõtete grupi asutaja ütleb, et pole meeletult tänulik mitte ainult klientide 30 aastat kestnud usalduse vaid ka lemmikloomaarmastuse eest. Kogu meeskond väärib kindlasti isiklikku tänuavaldust, sest nende pühendumise ja ühisele eesmärgile keskendumiseta oleks edukal teel püsimine palju keerulisem.

"Kuigi olen arvamusel, et juht peab vahel karme seisukohti võtma, sest vahel on vaja vastu võtta ebapopulaarseid, keerulisi ja riskantseid otsuseid, ei oleks ma ilma oma meeskonnata mitte midagi saavutanud. Võtame ette ainult projekte, mille puhul teame, et suudame need korralikult ellu viia, panustades nii loomade heaolusse. Lisaks töötavad õnnelikud inimesed õnnelike loomade nimel, niisiis unistame, et tulevikus võiksid kõik kodus parimat sõpra kasvatada, sest hetkel kõikidel lemmikloomi kodus ei ole,” naeratab Januškauskaitė-Plungė.

Ta lisab, et alates firma algusest on KIKA hoolitsenud ka kodutute loomade eest, toetades nende eest hoolitsevaid organisatsioone ja viinud ellu Ajutise Kodu projekti oma poodides, et aidata loomadel leida uus kodu ja armastavad omanikud.

Kodutud loomad Ajutise Kodu projektist pärast armastava pere leidmist.

"Võib näha, et looma staatus on paljudes peredes muutumas – teda nähakse järjest enam kui täieõiguslikku pereliiget ja partnerit, kes toob rõõmu ja aitab üksinduse vastu ning õpetab teiste eest hoolitsema. Seepärast on meie missioon kindlustada, et see pereliige saaks elada pika, täisväärtusliku elu, olles ümbritsetud armastuse ja hoolega,”, ütleb KIKA asutaja.

Tulevik on täis ambitsiooni

Praegu kuulub KIKA grupi ettevõtete hulka umbes 20 maailmakuulsat brändi, üle 120 poe Leedus ja Eestis, loomade juuksuri- ja spaakeskus ja juuksuriakadeemia, kaks tehast, kennel ja üle 700 töötaja.

Vaadates tagasi ettevõtte 30-aastasele ajaloole, tõdeb Januškauskaitė-Plungė, et praegu tundub iga otsus saatuslik, kuid tõeliselt erakordne lüke oli kuivsööda tehase avamine aastal 2004 ja erabrändide välja arendamine. See tegi võimalikuks piiride avamise ekspordiks ja tänaseks varustavad need toodanguga enam kui 50 riiki maailmas.

Monika Butanavičė ja Janita J. Plungė, Cruftsi näitus, Inglismaa, 2019.

Tulevikuunistustest rääkides avaldab Januškauskaitė-Plungė, et sooviks aretada koera, kes võidab maailmameistrivõistlused ning Leedu hümni mängitaks ja Leedu lipp lehviks ning koer seisaks kõrgeimal poodiumil.

"Tahaksin, et kõikide valgete koerte aretajad kogu maailmas teaksid, et parimat valgete koerte toitu ja hooldusvahendeid arendatakse ja toodetakse Leedus koostöös meeskonnaga, mida juhib punapäine naine, kes armastab meeletult koeri,” ütleb asutaja Januškauskaitė-Plungė.

KIKA kutsub koos tähistama

Sünnipäeva puhul kutsub KIKA ettevõtete grupp kõiki neljajalgsete sõprade omanikke osalema konkursil "Armastus loomade vastu", kus on valmis pandud hulk väärt auhindu!

Iga päev valitakse loosi tahtel välja üks osaleja, kes saab endale 30 EUR väärtuses KIKA poe kinkekaardi.

Konkursi peaauhinnad on järgmised:
1 koht - Iphone 13 Pro
2 koht - 2 x 500 EUR kinketšekk ostudeks KIKA ketis
3 koht - 2 x 300 EUR kinketšekk ostudeks KIKA ketis

Konkurss kestab 30. novembrini - ühine ja tähista 30. sünnipäeva koos KIKA ettevõtete grupiga!