Naastudeta talverehvidega ehk lamellrehvidega võib sõita aasta läbi. Siiski tasuks need vahetada spetsiaalsete suverehvide vastu, kui suvine läbisõit ületab 5000 km. Talverehvide kasutamine on nõutav sõidukitel, mis on registrimassiga kuni 3500 kg.

Millised on talverehvid?

Võrreldes suverehvidega on talverehvidel mustri sügavus suurem kuni 3 mm. Soovituste kohaselt võiks see olla vähemalt 4-5 mm. See võimaldab juhtida lund rehvi alt eemale, mis teeb võimalikuks lumiste ja libedatel teedel liikumise. Samuti on teatud eelised mustal jääl või pakitud lumel liikumisel. Rehvide koostises on spetsiaalne kummisegu, mis jääb pehmeks ka külmas.

Talverehvid tagavad parima haakuvuse, kui soovite peatuda ja kohalt võtta kaldteel või mäenõlvalt. Lisaks võimaldavad need paremini pidurdada ja efektiivselt manööverdada lumistel ja jäistel teedel.

Kuna rehv on ainuke osa, mis on auto ja tee vahel, peaks see olema võimalikult kvaliteetne. Silmas tuleb pidada nõudeid nii mõõtmetele, kiiruse kategooriatele kui ka koormusindeksile. Andmed selle kohta on olemas sõiduki tehnilises passis. Üheaegselt võivad autol olla erinevad rehvid, kui ühel teljel on sama tüüpi rehvid. Siiski ei ole see soovitatav, sest niimoodi halvenevad sõiduomadused. Eriti võib see saada saatuslikuks märjal või libedal teel.

Peale selle tuleb mõelda ka, millistel teedel rohkem sõidetakse - kas jäistel külavaheteedel või linnas asfaldil, mis on tihti soolane.

Millal rehve vahetada?

Kuigi selleks on määratud kindel ajavahemik, tuleks otsus teha vastavalt ilmale. Osa juhtide arvates on selleks kriteeriumiks esimene lumi. Nimelt ei ole peale lörtsi veel mõtet rehve vahetada, sest see sulab koheselt ära. Tootjate soovituse kohaselt tasub talverehvid panna alla siis, kui keskmine ööpäevane temperatuur langeb alla 7 kraadi. Sellest temperatuurist alates kahanevad suverehvide paremad omadused, mistõttu on kasutamine ohtlik. Samas tasub talverehvid alla panna veidi varem, sest kui on juba libe ja ilmateade lubab lumesadu, tekivad töökodadesse järjekorrad.

Aastaringse kasutamise korral ei säili lamellrehvide parimad omadused kaua. Lisaks suureneb nendega suvel kütusekulu ja pidurdusteekond. Niimoodi kuluvad ka rehvid ise kiiremini.

Rehvid peavad olema õiges tasakaalus, sest see mõjutab väga sõitmist. Mõju saavad nii pidurdusteekond kui ka sõidumugavust. Oluline on ka rehvirõhu jälgimine, sest liigne rõhk muudab rehvi paindumatuks ja autot on raskem juhtida. Liiga vähene rõhk muudab sõiduki “ujuvaks” ja rool on raskesti juhitav, mis toob kaasa ka kütusekulu suurenemise.

Head talverehvid võimaldavad stabiilse pidurdamise ja lühenenud pidurdusmaa. Peale selle paraneb ka juhi võimekus hoida masinat kurvis kindlalt teel. Alla pandud rehvid peavad olema identses kondtitsioonis. Uued talverehvid peavad vastu ligikaudu 80 000-120 000 km. Rehvi eluiga mõjutavad teeolud, ilm, rehvirõhk aga ka sõidustiil.

Lamellrehvid

Nagu varem mainitud, sobivad lamellrehvid aastaringseks kasutamiseks. Nendes on olemas nii suve- kui ka talverehvide omadused. Kui talvel tuleb mitu kuud tegemist libeduse, jää, lume ja korralike miinuskraadidega. Eksperthinnangu kohaselt ei ole isegi parimad lamellid ideaalsed madalatel temperatuuridel. See tähendab, et rehv on kõvem ega haaku teega hästi. Sellisel juhul ei ole kasu ka muudest turva funktsioonidest, nagu nelikvedu või ABS-pidurisüsteem.

Lamellrehvid sobivad paremini siis, kui sõidate lumistel teedel. Need sobivad siis, kui sõidate lühikesi otsi ja peamiselt linnas.

Barum Polaris 3

Need rehvid on tuntud ohutute ja tugevatena. Lisaks täpsusele ja kestusele peaksid rehvid tagama ka mugavama sõidu. Polaris 3 rehvid on täiustatud talve võimekusega, kuna neil on hea haarduvus ka suures lumes. Rehvisegu kulub aeglaselt, mis võimaldab ka väiksemat veetakistust. Pidurdusvõime on hea ja müratase väike.

MINERVA Frostrack

Neid peetakse ühtedeks parimateks lamellrehvideks, mis on hinnaklassilt soodsad, kuid omadused on võrreldavad premiumklassi rehvidega. Neid peetakse populaarseimateks lamellrehvideks, sest tegu on uusima mudeliga, millel on paremad sõiduomadused tänu täiustatud kummisegule. Rehvid on vaiksed, kuid võimaldavad suurepärast haarduvust märjal ja lumisel teel. Vaod on sügavad ja laiad, mistõttu on vesi ja lumi mustris hästi juhitud.

Naastrehvid

Naastrehvid sobivad paremini jäistele teedele või ka maapiirkondadesse, kus teehooldus on veidi tagasihoidlikum. Selleks, et nad oleksid korralikult “sisse sõidetud”, on vaja umbes 1000 km rahulikku sõitu. Niimoodi kinnituvad naelad korralikult pesadesse. Need sobivad ka kõikuva temperatuuri korral ja jäistele kruusateedele.

Võrreldes lamellrehvidega on naastrehvidel olemas naelad ehk naastud. Samuti on pidamine siledal jääl pisut parem. Naastrehvi miinuseks saab pidada aga seda, et nad tekitavad rohkem müra puhastel teedel, aga ka seda, et nad kulutavad teekatet.

Nokian Hakkapeliitta 9

See rehv on Nokiani toodetest uusim. Nagu ka teised Nokiani rehvid, võimaldab ka Hakkapeliita 9 madalat kütusekulu, kuid see-eest on need ohutud ka lumistel teedel. Need rehvid on projekteeritud spetsiaalselt põhjamaistesse oludesse, mis võimaldavad hakkama saada rasketes talveoludes ja suur osa tähelepanust on suunatud nende käitumisele lumel ja jääl. Seejuures on tagatud kindel ja konkreetne juhitavus.

SAILUN WST-3

Need on esimesed Hiinas toodetud rehvid, millel on TÜV sertifikaat. Rehvidel on sümmeetriline muster, mis tagab hea haarduvuse ja turvalisuse. Naastude asukoht ja parandatud kuju muudavad rehvi vastupidavaks, mis parandavad jõudlust jääl ja lumel.

Lisaks rehvidele võib talvel vaja minna ka uut akut autole. Parima hinnaga autoakud on saadaval Kaup24 veebipoes!

Jaga
Kommentaarid