Roskomnadzori teates öeldakse, et ametkond saatis Google’i juhtkonnale kirja „nõudmisega kaotada maksimaalselt lühikese aja jooksul kõik piirangud YouTube’i kanalitele „RT DE” ja „Der Fehlende Part”, mis kuuluvad Vene massiteabevahendile Russia Today, vahendab Interfax.

Roskomnadzori kirjas märgitakse, et Google’i tegevus rikub informatsiooni vaba levitamise ja sellele takistamatu ligipääsu aluspõhimõtteid ning on tsensuuriakt Vene massiteabevahendite suhtes.

„Juhul, kui ressursi omanik ei arvesta Roskomnadzori hoiatusega, on seadusandluses ette nähtud ligipääsu täieliku või osalise piiramise meetmed,” öeldakse kirjas.

Roskomnadzor tuletas meelde, et Venemaa administratiivõigusrikkumiste koodeksis on internetiressursside omanikele venemaalaste õiguste rikkumise, sealhulgas Vene massiteabevahendite tsenseerimise eest internetis ette nähtud trahv kuni miljon rubla (11 775 eurot). Nõudmise täitmisest teistkordsel keeldumisel võib trahv ulatuda kolme miljoni rublani.

Roskomnadzori teatel tsenseerib YouTube’i administratsioon regulaarselt Vene massiteabevahendite üles pandud sisu formaalsetel ettekäänetel.

Russia Today peatoimetaja Margarita Simonjan teatas eile, et YouTube eemaldas ilma taastamisvõimaluseta kaks RT saksakeelset kanalit.

Google’i pressiteenistus selgitas hiljem, et YouTube eemaldas RT saksakeelsed kanalid valeinformatsiooni levitamise tõttu koroonaviiruse kohta ja YouTube’i kasutamise reeglite rikkumise tõttu.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid