Rootsi meediaväljaanne Aftonbladet kirjutas juulis, et ohutusjuurdluse keskuse juhitud sonariuuringute käigus avastati Estonia laevakerest kaks uut pragu, mõlemad umbes 10 kuni 15 meetrit pikad.

Seda kinnitas toona ka Rootsi õnnetusjuhtumite uurimise ametist Jonas Bäckstrand, kes tõdes küll juba siis, et enne lõplike järelduste tegemist tuleks lasta ekspertidel andmeid põhjalikumalt analüüsida.

Nüüd avaldas ohutusjuurdluse keskus oma kodulehel 3D-skanneri eksperdi Brian Abbotti raporti, mis lükkab ümber suvel meedias lendu läinud väite kahe uue prao leidmisest.

Abbott selgitab raportis, et kuivõrd keevitusjäljed eristuvad ümberasuvast laevakere pinnasest, ilmusid need ka sonaripildile ning neid oli võimalik tõlgendada pragudena. Nüüd aga, kus üle on vaadatud ka allveekaameraga tehtud videod sellest kohast, võib ta kinnitada, et tegu on keevitusjälgede, mitte pragudega.

Abbott avaldab raportis kahetsust, et meeskonnaliikmete omavaheline tõlgendus sellest, mida sonar otsepildis vee alt ekraanile kuvas, meediasse lekkis ja oma elu elama hakkas.