Relsiralli eestvedaja, Go Groupi tegevjuhi Jüri Etverki sõnul on võidust olulisem see, et kahepäevane mõõduvõtt pani erinevate riikide raudteelased ja raudteesõbrad ühtse eesmärgi nimel koostööd tegema ning pingutama.

„Meil kui korraldajal õnnestus võit koju tuua esimest korda ning emotsioon on vägev. Relsiralli peamine mõte on ikka see, et oleme siin kõik sõltumata riigist ja meeskonnast raudteeohutuse eest väljas. Meie mõte on pöörata tähelepanu raudteeohutuse ja liikluskultuuri tõstmisele ning üksteisega arvestamisega tähtsusele. Usun, et kaks päeva ühtset koostöövaimu ja aktiivset tegutsemist selle eesmärgi täitsid,“ rääkis Etverk.

Tänavusel Relsirallil osales ligemale 200 raudtee-ettevõtete, -ametite ja -ohutusega seotud organisatsioonide esindajat Eestist, Venemaalt, Lätist ja Leedust.

Kokku oli mõõtu võtmas 10 võistkonda: Eesti Raudtee, Elron, Rail Baltic, Operation Lifesaver Estonia (OLE) ja ohutusega seotud ametite ühendtiim, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti ühendtiim, Viru Keemia Grupp, Enefit Power, Edelaraudtee ja Go Groupi ühendtiim ning Oktoobriraudtee ja FPK meeskonnad Venemaalt.

Teekond marsruudil Türi-Lelle ja Lelle-Viljandi läbiti ühtses dresiinikolonnis liikudes. Trassile jäävates jaamades lahendati erinevaid meeleolukaid ülesandeid, mis määrasid võistluste pingerea. Lõppjärjestusel sai määravaks finišis Viljandis toimunud dresiinide paarissprint, mis oli ühtlasi jõukatsumiste kõige pingelisemaks võistluseks.

Taustast

Aastal 2002 alguse saanud käsidresiinivõistluse algne idee pärineb Soomest, kus on peetud ka ala mitteametlikke maailmameistrivõistlusi.

Viimati toimus Relsiralli 2019. aastal, mil võitjaks tuli Oktoobriraudtee võistkond Venemaalt.