Kust tekkis huvi SUP-lauaga sõitmise vastu?

Huvi tekkis pärast seda, kui mu isa meile koju ühe SUP-laua tõi ja sõitma viis. Paar nädalat pärast laua toomist viis ta mind SUP-i Eesti meistrivõistlustele ja sealt tuligi suurem huvi selle erilise spordiala vastu.

Milline on sinu meeldejäävaim mälestus?

Kõige meeldejäävam mälestus on mul Leedu meistrivõistlustel osalemine. Ma võistlesin seal naiste vanusegrupis, kuna olin ainuke alaealine (sellel hetkel olin 13), ning sain nii sprindis (250 meetrit) kui ka maratonil (16 kilomeetrit) esimese koha.

Kas SUP-lauaga sõitmine sobib kõigile? Mida sellega sõites tähele panna?

Ma usun, et SUP-lauaga sõitmine sobib kõigile, kuna sellega on üpriski lihtne alustada ja see on ka üsna ohutu sport. Lisaks on aerulaudu lihtne transportida ning on olemas väga palju erineva suuruse ja kujuga laudasid, mille seast saab valida just endale sobiva. SUP-lauaga sõites peab tähele panema, et sa oma võimeid üle ei hindaks ning vee peal liiga julgeks ja ülbeks ei muutuks, kuna nii on õnnetused kerged tulema.

Mis on SUP-lauaga sõites kõige suurem väljakutse?

Kõige suurem väljakutse SUP-lauaga sõites on tasakaalu hoidmine, kuna kõikuval laual seismine koos edasi aerutamisega ei ole alguses just kõige lihtsam tegevus.

Kuidas maandada riske ja mida teed enda turvalisuse tagamiseks?

Riske saab maandada päästevesti ja leash'i ehk turvanööri kandmisega. Leash on nöör, mille üks ots käib laua külge ning teine ots tavaliselt ümber su jala – seega hoiab see ära laua sinust liiga kaugele triivimise. Samuti on oluline ilma ja tuule jälgimine, kuna näiteks liiga tugeva maatuule korral ei pruugi sa isegi jõuda enam merelt tagasi kaldale aerutada. Ma ise olen küll võistlustasemel ujuja, kuid ma ikkagi kannan vesti ja leash'i ning jälgin ilmaolusid. Samuti võtan iga kord sõitma minnes joogipudeli kaasa, kuna aerutades tuleb väga kiiresti janu ja kui keha piisavalt palju vett ei saa, võib juhtuda õnnetusi.

Kas oled ka ise ohtu sattunud? Kuidas reageerisid?

Ma sattusin ohtu ühel võistlusel. Sellel päeval oli väga suur tuul ning lained olid kuni kahemeetrised. Ma kukkusin keset sõitu laualt maha ega saanud oma laua kõrgete äärte tõttu tagasi peale. Sellises olukorras on kõige olulisem rahulikuks jääda, kuna paanitsedes võid sa asja hoopis hullemaks teha. Ma ootasin, kuni olin vette kukkumise ehmatusest maha rahunenud ning proovisin uuesti lauale saada ja seekord ka õnnestusin. Selles olukorras aitas mind päästevest ja mu leash, kuna ilma leash'ita oleks mu laud minu juurest väga kaugele läinud ning olukord ei oleks võib-olla nii positiivselt lõppenud.

Mida soovitaksid teha noorel, keda SUP-laua sport huvitab?

Ma soovitaksin kõikidel noortel, keda SUP-laua sport huvitab, kindlasti see ära proovida. Praegusel ajal on juba väga paljude veekogude juures võimalik aerulaudu laenutada ja on võimalik ka minna SUP-laua treeningutele.

Milliseid reegleid silmas pidada, et suppamine oleks ohutu?

Kindlasti ärge minge üksinda suppama, eriti siis, kui te ei tunne ennast laua peal väga kindlalt. Suvel on eriti oluline päikesekreemi ja mütsi kandmine, kuna veekogude pealt peegeldab päike tagasi ning selle mõju on kahekordne. Kindlasti pidage meeles ka piisavalt vett juua.

Artiklit toimetas sisuloome tiimi liige Mariliis Lulla.

Projekt valmib Delfi, Teeviit.ee, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Haridus- ja Noorteameti koostöös.