“6. juuli pärastlõunal ei saanud me Petropavlovsk-KamtšatskiPalana liinil lennanud An-26 tüüpi lennukiga ühendust. Esialgsetel andmetel oli lennukis 22 reisijat, sealhulgas kaks last, ning kuus meeskonnaliiget,” ütles Venemaa esindaja ametlikus teadaandes.

Päästemeeskonnad otsisid lennukit Petropavlovsk-Kamtšatski piirkonnast ning Ossori küla lähedusest.

Interfax.ru allika esialgsel hinnangul võis lennuk suure tõenäosusega maandumispaiga Palana lähedal Ohhoota merre kukkuda. Lennuk kadus radaritelt umbes 10 minutit enne Palana lennuväljale jõudmist.

Nüüdseks on Vene tsiviillennutuse amet teatanud lennukirusude leidmisest ranniku lähedal, Palana lennuvälja maandumisrajast 45 kilomeetri kaugusel.

"Eeldatavasti toimus katastroof maandumise käigus. Leiti rusud, ning spetsialistid on saadetud nende päritolu kindlaks tegema," teatas Kamtšatka kuberner Vladimir Solodov. Üsna tõenäoliselt kuuluvad need siiski täna kadunuks jäänud lennukile.

"Maastiku eripärasid arvestades on päästetööd väga keerulised," vahendab Interfax ekspertide hinnangut.

Rusude juurde jõudmist raskendab võimude sõnul pilkane pimedus ja rannikulähedane tõusuvesi.

Allakukkunud lennuk oli valmistatud 1982. aastal tehases Aviant, 2012. aasta sügisel läbis see kapitaalremondi ning alates 2013. aastast on kasutusel Kamtšatka õhutranspordis.

Vahepeal levis ka teade, mille kohaselt tuvastati Kamtšatka ranniku lähedal meres nõrk signaal, mis pärines arvatavalt kadunud lennuki mustast kastist.

Õnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel, kuid juba spekuleeritakse nii võimalike tehniliste rikete, halva nähtavuse kui ka inimlike eksimuste üle. Venemaa on juhtumi osas algatanud kriminaaluurimise.

Lennukompanii esindaja sõnul võib tehnilised rikked 1982. aastal valminud lennukil välistada, sest nende kinnitusel läbis An-26 lennueelse ülevaatuse puhtalt ja vastas kõikidele nõuetele.

Riikliku õhutranspordiameti andmetel valitses lennuki kadumise ajal Palanas madal pilvisus ning nõrk udu.