Aitab vähem tarbida

Kes meist ei tahaks, et oleks tankuri äärde pisut vähem asja? Eriti nüüd, üha kallimaks kiskuvate, viimasel ajal juba isegi rekordkõrgusi püüdvate kütusehindade valguses, kus tanklaketi rakendust lahti lüües vaatab jooksva kuu kulude alt vastu number, mille üle oskab vist rõõmustada küll ainult tanklakett ise. Sõidaks parem kauge kaarega mööda, aga päris teele jääda ju ka ei tahaks. Hea uudis on see, et pistikhübriidiga satub tanklasse oluliselt harvemini – eriti kui suurem osa ajast piirdudagi igapäevaste linnasõitudega.

Siis piisabki täiesti elektrist, mis on ikkagi tavakütusega võrreldes oluliselt odavam. Samal ajal on pistikhübriid enamasti ka iselaadivast hübriidist märksa ökonoomsem. Numbritest rääkides, siis väike arvutus ütleb, et kui Tiguani pistikhübriid võtab 1,8 l / 100 km, siis konkureeriva margi iselaadiv hübriid näiteks 5,7 l / 100 km.

Kui juba jutt kokkuhoiule läks, siis boonuseks on ka piduriklotside ja -ketaste kulumine väiksem, kuna pidurdamisel kasutab pistikhübriid peamiselt elektrimootorit ehk rekuperatsiooni. Seega isegi kui pistikhübriid maksab natuke rohkem kui bensiiniauto, maksad lõpuks kütuse ja hoolduse eest oluliselt vähem.

Oled parem sõber keskkonnale ...

... ja seda ilma vägisi jalgrattasportlaseks hakkamata. Olukorras, kus osa tutvusringkonnast on juba auto jalgratta vastu välja vahetanud ja tööl mõõdetakse kollektiivset ökoloogilist jalajälge, ei kipu ju keegi oma läbimõtlemata autosõitudega enam liiga edevalt uhkustama. Vastupidi, püüab ju igaüks ka iseenda valikutes üha keskkonnateadlikum olla. Neile, kes ei ole valmis siiski veel täielikult kondimootorile üle minema ja autoga kaasnevast mugavusest loobuma, aga sooviks siiski ka ise pisut targemaid valikuid teha, on pistikhübriid just õige seltsiline. Tänu ülimadalale CO2-heitele vähendab pistikhübriid oluliselt sinu ökoloogilist jalajälge. Kuidas? Lihtne – kuna CO2 heitkogused sõltuvad põletatud kütuse hulgast, siis mida vähem bensiini tarbida, seda väiksemad on ka heitkogused.

Elekter ja bensiin võimaldavad paindlikkust

Nii mõnigi võib küsida: aga miks mitte siis juba täiselektriline auto? Vastus on lihtne: mitte kõik ei ole valmis kohe nii drastiliseks muutuseks. Pealegi pakub pistikhübriid oluliselt rohkem paindlikkust. Oma igapäevased lühikesed linnasõidud – kuni 50 km – saab teha puhtalt elektri jõul, samal ajal kui pikkadel distantsidel on hea turvaline, kui appi tuleb bensiinimootor. Ka iselaadivale hübriidile teeb pistikhübriid silmad ette. Tulles jälle numbrite juurde, siis elektri jõul läbitav distants on Tiguan eHybridi pistikhübriidiga kuni 50 km, samal ajal kui iselaadival hübriidil (konkureeriv mark) alla kilomeetri.

Mis eriti vahva, Tiguan eHybridiga on kogu kontroll täielikult sinu kätes. Ainult sina ise otsustad, millise sõidurežiimiga sõidad – kas elektri-, hübriid- või lisavõimsuse saamiseks hoopiski GTE-režiimil. Lisaks saad ise valida, kuidas autot laadida – kas pistikupesast või sõidu ajal mootori abil, hoides nii bensiinikulud madalal ka maanteesõidul.

Saab mugavalt kodus laadida ...

... ja teha seejärel kõik oma lühikesed sõidud 100% elektri jõul. Teame ju kõik seda närvikõdi, mis tekib, kui kütuseseier on jõudnud nulli ja tuli vilgub. Pistikhübriidiga võib selle tunde sootuks unustada. Kui särts on sees ja igapäevane lasteaia-kooli-töö-toidupoe ring jääb umbes 50 kilomeetri sisse, ei maksa tühja kütusepaagi pärast südant valutada. Õhtul koju jõudes jälle juhe taha ja järgmisel päeval uue hooga. Muuseas: elektriakut on võimalik laadida ka sõidu ajal bensiinimootiriga sõites ja optimeerida nii kulusid. Varsti ei kõiguta sind uudised varem mainitud üha kallinevatest kütusehindadest kuigivõrd. Ja tühja sest tühjast paagistki! Nüüd on tanklasse asja ainult siis, kui jälle mõni pikem sõit ees ootamas.

Kolm V-d – vaikne, väle ja võimas

Sageli kardetakse, ega elektriautodel ehk võimsusest vajaka jää – on ju teine päris tasane tegelane. Pistikhübriidiga seda muret ei ole. Elektrimootor on küll muljetavaldavalt vaikne – liikuma hakkamisel valitseb tõepoolest täielik vaikus, kuna puudub vajadus sisepõlemismootori kasutamise järele. Samal ajal annab elektrimootor oma täisvõimsuse edasi vahetult ja viivitusteta, mis tähendab, et autol on ka elektrirežiimis meeldiv sõidudünaamika. Seega ei pea sugugi kartma, et foori tagant kiirendades kellelegi jalgu jääd. Vastupidi, hea pistikhübriid on väle nagu iguaan ja võimas nagu tiiger (just nende sõnade kokkupanekul sündis ka nimi Tiguan, nii et väledus ja kiirus on Volkswageni pistikhübriidi ka juba ilmselt sisse kodeeritud). Kui nüüd juba võimsusest rääkida, siis juht saab igal ajal sisse lülitada GTE-režiimi, kus sisepõlemismootor ja elektrimootor ühendavad jõud, et saavutada süsteemi väljundvõimsuseks 180 kW (245 hj). Ja oh seda sõiduelamust siis!

Just selline ongi Volkswagen Tiguan eHybrid. Vaata lähemalt siit.