Kõlvarti sõnul tuleb enne järgmiste trammiliinidega tegelemist siiski lahendada Viru väljaku tänaseks ammendunud läbilaskvus ning viia lõpule Vanasadama trammiliini projekteerimine ja ehitus, kirjutas ERR.

Veel käesoleval aastal toimub Vanasadama trammiliini projekteerimine. "Kui sadamatrammi arengutest tulenevalt nähakse ette trammikoridorid Gonsiori tänavale (lõigus Kivisilla–Laikmaa tänav), A. Laikmaa tänavale (lõigus Kaubamaja ristmik–Narva mnt), Hobujaama tänavale ja sadama piirkonda, mis aitab kaasa Viru väljaku liikluskoormuse vähendamisele," ütles Kõlvart.

Kõlvarti sõnul on järgmiste trammisuundade kavandamiseks vajalik koostada analüüs ühistranspordisõidunõudlustest. Samas on linnal praegu käsil Lasnamäe nõlvale viiv trammiliin.

"Hetkel on välja töötamisel eskiislahendused Kadrioru trammiliini pikendamiseks Tallinna haiglani, sealhulgas alternatiivsed eskiislahendused lauluväljaku Mäe värava lõigule," ütles Kõlvart.

Lisaks on Tallinnal töös ruumianalüüs Vanasadama trammi pikendamiseks Noblessneri linnakuni piki Kalaranna tänavat.

Kui Vanasadama tramm saab Euroopast 26 miljonit eurot, siis valitsus on Kõlvarti sõnul ette näinud, et lisaks on võimalik trammiliinide jaoks Euroopa Liidu vahenditest kaasata 40 miljonit eurot, millele lisanduks Tallinna omaosalus, mis on ligikaudu 17 miljonit eurot.

Kõlvarti sõnul on praegu ettevalmistamisel Tallinna transpordimudel, mille alusel saab langetada andmepõhiseid otsuseid nii transpordiliigi kui liinivõrgu valikuks. "Uute trammiliinide planeerimisel saab oluliseks sisendiks see, milline hakkab tulevikus olema Tallinna ühistranspordi liinivõrk," nentis ta.