HP Instant Ink hõlmab mitut aboneerimiskava, mis põhinevad prinditavate lehtede arvul. Kasutaja valib nendest ühe, tasub ja siis jääb üle vaid oodata, millal kuller toimetab tindi või tooneriga kasseti koju kohale. Tutvustame seda protsessi, mis kulgeb alates teenuse käivitamisest kuni kasutamiseni, artiklis allpool. Oluline on silmas pidada, et kogu protsess on suhteliselt lihtne ega erine palju nendest aboneerimisteenustest, mida pakub Netflix või Spotify.

HP pakutav prinditeenus on Eestis ja kogu Baltikumis saadaval alates 1. aprillist. HP jaemüügispetsialist Ralfs Levalds selgitab, et mujal maailmas, näiteks Skandinaavias, on HP Instant Ink olnud saadaval juba paar aastat ja seal on mitu miljonit selle teenuse kasutajat. On oluline märkida, et HP on esimene tootja, kes pakub trükitoorainete aboneerimise teenust Balti riikide klientidele.

Millistele printeritele on uus teenus mõeldud?

Enne teenusega tutvumist on vaja teada, millistele printeritele see on mõeldud. R. Levalds märgib, et HP Instant Ink on mõeldud kasutamiseks ainult HP toodetud tindi- ja laserprinteritele. Üldiselt sobivad selle teenuse puhul kõik praegu ostetavad HP tindiprinterid, millel on kleebis Instant Ink. Sisuliselt ei ole need printerid toodetud varem kui kaks aastat tagasi. Erandiks on need printerid, mida täidetakse tindipudelitega – nende puhul ei saa seda teenust kasutada.

Mis puudutab laserprintereid, siis nende kohta tuleb rohkem uurida ja pöörata tähelepanu mudelile, sest mitte kõik HP seadmed ei sobi selle teenusega kokku. Veebisaidil on toodud rohkem teavet selle kohta, milliseid printereid teenus HP Instant Ink toetab.

On tähtis rõhutada, et teenus HP Instant Ink sobib kõige paremini nendele printeritele, mis on mõeldud kodus või väikestes ja keskmise suurusega ettevõtetes kasutamiseks. Printereid, mis toetavad seda teenust, saab osta nii Büroomaailma kauplustest kui ka muudest elektroonikapoodidest.

Esimesed sammud ja tingimused, mida peab teenuse HP Instant Ink kasutamisel arvesse võtma

Üks esimesi tingimusi teenuse HP Instant Ink kasutamisel on see, et printer tuleb ette valmistada. See peab olema kogu aeg ühendatud nii Wi-Fi kui ka elektrivõrguga, kuid seadet ennast ei ole vaja pidevalt sisselülitatuna hoida. See kõik on vajalik selleks, et teenus toimiks automaatselt ja takerdumata. Tuleb märkida, et kõigil kahe viimase aasta jooksul toodetud HP printeritel on Wi-Fi juba sisse ehitatud. Mis puudutab laserprintereid, siis ainult kõige lihtsamatel seda funktsiooni ei ole ja seega nende seadmete puhul teenus HP Instant Ink ei toimi.

Teenuse HP Instant Ink saamiseks tuleb luua kasutajakonto ja registreeruda veebisaidil. Kui olete sisestanud kogu vajaliku teabe, leiab programm ise printeri ja see ühendatakse teenusesüsteemiga.

Kui kasutaja on edukalt registreerunud, on järgmine samm teha valik pakutud aboneerimiskavade hulgast. Tindi- ja laserprinteritel on need pisut erinevad. Odavaima aboneerimiskava hind on 0,99 eurot kuus koos käibemaksuga – see on 15 lehe maksumus tindiprinteriga printimisel. Kasutaja ei pea midagi rohkem maksma. Oluline on silmas pidada, et selle teenuse puhul ei võeta arvesse, kui palju tinti on konkreetseks printimiseks kulutatud. See tähendab, et pole vahet, kas olete printinud ühe sõnaga või suure joonisega lehe. Tähtis on ainult prinditud lehtede arv. Kuna kasutaja tavaliselt ei jälgi kuu jooksul prinditud lehtede arvu, soovitab R. Levalds alguses valida aboneerimiskava, mis võimaldab printida suurema lehtede arvu, näiteks 100 ühikut. Hiljem võib kasutaja vaadata, kas see kogus on piisav, ja vajaduse korral saab kava igal ajal muuta.

Peale aboneerimiskava soetamise saab kasutaja oma konto kaudu tutvuda ka kokkuvõttega, vaadata printimise ajalugu ja jälgida tindi/tooneri tarneid. Saadaval on aruanne selle kohta, mitu lehte on kuu jooksul prinditud ja kui palju saab valitud aboneerimiskava raames veel printida. Samuti saab vaadata tindi/tooneri seisundit ehk seda, kui palju on kassetis alles. Kui tint hakkab lõppema, tellib programm ise automaatselt uued kassetid ja DPD kuller toimetab need lisatasuta kiiresti kohale. Klient ei pea selleks ise midagi tegema ja ta ei pea muretsema, et tint saab kassetis ootamatult otsa, sest selleks ajaks on uus kassett tõenäoliselt juba kohal.

Mida teha, kui printimismahud erinevad?

Printimistööga seoses võib loomulikult tekkida igasuguseid ootamatuid olukordi ja sel juhul ei pruugi aboneerimiskava hästi sobida. Mida teha? Esiteks, kui kliendil hakkab prinditud lehtede arvu limiit täis saama, annab süsteem sellest teada. Aga kui tekib vajadus printida aboneerimiskavas märgitust rohkem lehti, tuleb järgmiste lisalehtede eest tasuda üks euro. Lisalehtede arv selle hinna eest on igal aboneerimiskaval erinev. Kui olete valinud 100 ühikut sisaldava printimiskava, saate ühe euro eest lisaks 10 lehte. 700 ühiku puhul saate lisaks 50 lehte jne.

Kuid võib juhtuda ka nii, et mingil kuul olete kulutanud aboneerimiskavas märgitust vähem lehti. Sel juhul lähevad alles jäänud ühikud automaatselt üle järgmisse kuusse. Maksimaalselt saab koguda kolm korda rohkem lehti kui aboneerimiskavas märgitud. Näiteks kui klient valib kava, mis sisaldab 100 prinditud lehte kuus, saab koguda kõige rohkem 300 lehte. Limiidi ületamisel kustutab süsteem automaatselt liigsed lehed.

Ebaselgust võib tekitada ka olukord, kui kassetis olev tint või tooner saab otsa. Kuhu panna kasutatud kassetid? Visata ära? Anda kullerile? Sel juhul on kõige mõistlikum panna kassett samasse karpi, millega see on tarnitud, ja visata lähimasse Eesti Posti kasti. Saadetis jõuab otseteed HPsse, kus antakse kasutatud kassettidele uus elu. Need töödeldakse ja neist valmistatakse uued tooted. Oluline on, et klient ei pea saatmise eest midagi maksma, kõik kulud katab HP.

Mõni oluline eelis, mida kasutajad saavad

R. Levalds märgib, et inimesed hoiavad sageli oma printereid nii Wi-Fist kui ka elektrivõrgust välja lülitatult, mis põhjustab kasseti kuivamist. Seepärast lõpeb tint sageli liiga kiiresti ja kogu sisu ei saa ära kasutada (see probleem on küll rohkem seotud tindi-, mitte laserprinteritega). Teenuse HP Instant Ink kasutamisel on tähtis hoida printer kogu aeg nii Wi-Figa kui ka elektrivõrku ühendatult, see säästab märkimisväärselt nii tinti (kuni 70%) kui ka toonerit (kuni 50%).

Seda teenust on kokkuvõttes mugav ja lihtne kasutada. Tegelikult saab kõik vajaliku teha kaugteel, oma kasutajakonto kaudu, samuti täidab süsteem enamiku funktsioone ise automaatselt ja õigel ajal. Klient peab üksnes valima aboneerimiskava ja ootama telefonikõnet saadetise kohta.

Oluline on ka see, et selle teenuse soetamisel ei pea klient sõlmima ühtegi lepingut. See tähendab, et kasutaja saab enda valitud aboneerimiskava oma konto kaudu igal ajal muuta – vähendada või suurendada või sellest teenusest hoopiski loobuda.