Ajaleht The Wall Street Journal kirjutab, et konteinerlaev on endiselt Suessi kanalis ankrus, täpsemalt selle keskosas asuval Suurel Mõrujärvel, sest kohalike võimude meelest tuleb laeva omanikfirmal enne lahkumist tasuda päästetööde ja kahjude eest riigile tohutu kompensatsioon.

Suessi kanaliameti juht Osama Rabie selgitas kohalikule meediale, et enne uurimise läbiviimist ja kahjutasu maksmist Ever Given oma sihtkohta ei jõua.

"Me loodame kiiret kokkulepet. Juba samal minutil, mil nad kompensatsiooniga nõustuvad, saab laev liikumiseks loa," ütles Rabie.

On teadmata, kui suurt summat Egiptus firmalt Shoei Kisen Kaisha nõuab, ent kanaliameti juht on varem rääkinud ühest miljardist dollarist.

Omanikfirmat võib õige pea tabada terve hulk kahjunõudeid kõikvõimalikelt kannatajatelt, sh ka jätkuvalt laeval olevate kaupade omanikelt.

Shoei Kisen Kaisha juht Yukito Higaki kinnitas Egiptusega läbirääkimiste toimumist ja lubas, et ettevõte aitab juhtunu uurimisele kaasa, olles alustanud ka ise kohtuasja laeva operaatorfirma Evergreen vastu.