Pea 250 eraisiku ja ettevõtte algatusel sündis käesoleval nädalal "pai" kampaania, mille eesmärgiks on suunata tähelepanu tervishoiusüsteemis töötavate õdede ja hooldustöötajate peale. Laekunud annetused konverteeritakse vautšeri tüüpi „pai kaartideks“, mis kingitakse hiljem õdedele ja hooldustöötajatele ning alates 1. juunist saab nende kaartidega tarbida teenuseid Eesti siseturismis, meelelahutuses ja kultuurisektoris. Sihtgrupi suuruseks on ligi 17 000 meditsiinitöölist.

Juba esimesel nädalal panustasid annetajad kampaaniasse rohkem kui 300 tuhande euroga.

Sõnum riigile

„Pai“ ühe eestvedaja Katri Linki sõnul valis heategevuslik algatus oma koostööpartneriks Eesti Õdede Liidu, mis on selle valdkonna suurim kutseühing.

„Meil on koostöö alguse üle väga hea meel, sest iseseisvalt nende inimesteni jõudmine käiks meile üle jõu. Ent organiseerunud kutseühingu jaoks on oma liikmete ja laiemalt kogu sektori eest seismine igapäevane professionaalne töö,“ ütles Link.

Eesti Õdede Liidu asepresidendi Gerli Liiveti sõnul on nad tänulikud kõigile kodanikele ja ettevõtetele, kes on „pai” kampaaniasse panustamas nii vabatahtlikuna kui ka rahaliste annetustega.

„Aitäh, et märkate õdesid ja hooldustöötajaid! Loodame, et ”pai” kampaania algatus jõuab võimalikult suure hulga õdede ja hooldustöötajateni. Riigilt ja tööandjatelt ootame siiski selgeid sõnumeid ja konkreetseid lahendusi, et tervishoiusüsteemis pingeid leevendada ning patsiendi kõrval tegutsejaid päriselt väärtustada,“ sõnas Liivet omalt poolt.

„Pai kaardi“ rahaline väärtus sõltub annetuste kogulaekumisest.

„Täna planeerime, et ühe „pai kaardi“ rahaliseks väärtuseks saab olema 50 kuni 100 eurot. Lõplik number, mis kaardile kirjutatakse, sõltub sellest, millises mahus meil annetusi õnnestub koguda. Loodame, et saame annetuste abil pai teha võimalikult paljudele õdedele ja hooldustöötajatele,“ ütles Link.

Toetus ka teistele sektoritele

Katri Link lisas, et oluline „pai“ algatuse juures on ka see, et lisaks õdede ja hooldustöötajate tunnustamisele aitab „pai“ ka täiendavalt kriisis kõige valusama löögi saanud sektoreid Eestis – turismi ja kultuuri valdkondi.

Alates maikuu algusest, mil piirangute lõppemise ja teenuste taastumise suhtes on käes suurem selgus, ootavad „pai” algatajad informatsiooni ettevõtetelt, kes soovivad omalt poolt õdedele ja hooldustöötajatele soodustusi või teenuseid pakkuda ja sel viisil ettevõtmises osaleda.

Sel moel osalemiseks tuleks pakutava soodustuse või teenuse info lisada ettevõtte kodulehele ja saata aadressile teemepai@gmail.com pakkumise info ja link ja vastu saab ettevõte õiguse kasutada „pai” algatuse logo.

Kampaania eestvedajad kutsuvad teenuste pakkumisel ettevõtteid pöörduma aadressile teemepai@gmail.com. Kaardiga kasutatavate teenuste kokkulepped plaanitakse sõlmida maikuu jooksul.

"Oma teenuste pakkumist on tänaseks juba kaalumas ja ette valmistamas mitmed Eesti turismiettevõtted, meelelahutusasutused ja kultuuriasutused, kuid nende kokkulepeteni on kavas jõuda siiski pärast seda, kui annetuste suurusjärk on selge," märkisid kampaania korraldajad oma pressiteates.

Lisainformatsiooni võib leida aadressilt: www.ena.ee/pai

Info annetuste kohta
Annetusi kogutakse "Pai" kampaania algatuse partneri - Sihtasutus Kuressaare Haigla Toetusfondi - juurde eraldi loodud kontole
EE824204278618211200
, millele saab kanda toetussummasid märksõnaga „
pai
“.


Kõigi annetajate nimed ja annetuste jooksev kogusumma avalikustatakse kord päevas
ja
ning mõlema institutsiooni sotsiaalmeediakanalites. 

„Pai” annetusi saab teha kuni 1. juunini 2021. „Pai kaartide” jagamine toimub mais ja juunis ning nende kasutamise periood on 1. juunist kuni 31. detsembrini 2021. aastal.