Kaks juhti on ikka parem kui üks

Kas oled end kunagi roolis oma mõtteid mõtlema unustanud, kuniks ühel hetkel justkui ärkad ja imestad: kuidas ma siia sain? Mida kõvem käsi roolis olla ja mida rutiinsem on marsruut, seda tõenäolisem on, et sõidad harjumuspärast rada teinekord justnagu autopiloodil. See ei tähenda, et sa ei teeks kõike seejuures õigesti ja eeskujulikult, aga mõte on ikka kuskil hoopis mujal kui liikluses – kas juba maakodus saunalaval või veel hullem, homses tööpäevas. See tähendab ka, et kas või sinu reageerimiskiirus ei pruugi olla päris sama mis tavaliselt. Hetkedel, kus sõit kisubki monotoonseks ja tähelepanu on hajevil, oleks ikka tore küll, kui keegi igaks sajaks juhuks silma peal hoiaks. Samamoodi nagu kaks pead on ikka kaks pead, on ka kaks juhti ikkagi kaks juhti. Travel Assist on just nagu juhi parem käsi, mille ülesanne pole kindlasti sind asendada, et saaksid ajalehte lugeda või telefoni scroll’ida. Küll aga aitab see rajal püsida, ühtlast kiirust tagada ja juba kaugelt ees olevat liiklust jälgida, kui seda peaks vaja minema.

Elukindlustuse eest

On mõned paratamatused, mille eest ei ole kaitstud ka kõige suuremad asjatundjad. Kui palju oled sina mõelnud sellele, mis saab küll siis, kui sind või sinu lähedast peaks roolis ootamatult terviserike tabama? Kas õnnestub veel enne hoog maha võtta ja tee äärde keerata või ei? Nendele küsimustele ei saa kunagi vastust enne ette teada, kui olukord käes. Küll aga sekkub Emergency Assist kohe, kui tuvastab, et juht ei ole enam aktiivne. Kõigepealt üritab abiline sind toibutada ja kui see ei õnnestu, jätab auto kontrollitult seisma. Nii võib õnnestuda kõige hullem ära hoida. Justnagu elukindlustus, mille arvelt ei maksa kokku hoida.

Kaitseb sind möödapääsmatutes kokkupõrgetes

Nagu juba öeldud, ei ole päris iga olukord meie endi kätes. Võid küll ise olla kui tahes kogenud roolikeeraja ja tähelepanelik liikleja, aga paraku ei liigu hoolimatud liiklejad kõrvulukustava alarmi ja vilkurite saatel, et oskaksid juba aegsasti distantsi hoida. Ennetav reisijate kaitsesüsteem kaitseb sind ja sinu kaassõitjaid kõigilt külgedelt, kui peaksid sattuma möödapääsmatusse kokkupõrkesse. Süsteem suudab tuvastada kõrgendatud õnnetusohuga olukordi, misjärel sulgeb automaatselt aknad ja avatava panoraamkatuse ning pinguldab esiistmete turvavöösid.

Peab ise meeles, kas panid ikka uksed lukku

Kes poleks teinekord tuppa jõudes pead murdnud selle üle, kas autouksed said ikka lukku ja tuled kustu? Ühenduvusteenusega We Connect, mis võimaldab oma nutitelefoni autoga ära ühendada, piisab ainult äpi avamisest, et järele kontrollida. Samuti saab tänu sellele teenusele edastada nutitelefoni kaudu teistele oma autovõtit.

Reageerib, kui keegi ootamatult teele jookseb

Küllap annad sinagi endast parima, et olla roolis ainult ja ainult teele keskendunud. Ei näpi telefoni, ei söö ega tegele mis tahes kõrvaliste asjadega. Teinekord piisab aga ühest sekundi murdosast, ühest ainsast pilgust tagaistmel nutvale lapsele, kui olukord teel võib ootamatult muutuda. Või toome teise näite: sinu kullipilk võib olla täpselt niisama terav ja teele naelutatud nagu päris esimeses sõidutunnis, aga sellest hoolimata võib keegi äkki ootamatult eikusagilt teele hüpata selleks üldse mitte ette nähtud kohas. Kas oskad selleks alati valmis olla? Ei ole kindel. Küll aga on alati valmis jalakäijate jälgimise funktsiooniga hädapidurdussüsteem Front Assist, mis aitab õnnetuse korral selle raskust vähendada või ideaalis õnnetuse üldse ära hoida.

Ei lase sul enese teadmata liikluses tüli norida

Kes meist siis poleks vastutulevate autojuhtidega „sõprust loonud” sel moel, et kaugtuled lihtsalt peale unustanud? Kaugtulede automaatlülituse süsteemiga Dynamic Light Assist ei pea selle pärast enam muretsema. Nii pole vaja ka enam karta, et mõni eriti ärritunud tegelane lihtsa inimliku eksimuse peale arveid klaarima tuleks.

Näeb sinna, kuhu sina ei näe

Juba autokoolis tehakse meid kõiki sõbraks selle palju armastatud pimenurgaga. Alaga otse auto kõrval, mida pole peeglitest näha. Õnnetutesse olukordadesse on see pannud teinekord mitte ainult algajaid, vaid ka juba kogenud autojuhte. Selleks et ümberreastumine oleks alati turvaline, on hea abiline Side Assist, mis annab märku, kui mõni kõrvalreal sõitev sõiduk peaks sulle ohtu kujutama.

On alati valmis sinu eest kaarti lugema

Rooli taga muudkui Waze’i näppida pole just kuigi ohutu, aga ka kõige paremate orienteerujate sisemine kompass pole nii tugev, et suudaks päris igale poole kõrvalise abita kohale sõita. Navigatsioonisüsteem Discover Pro, mida saab kasutada ka hääljuhtimise teel, on justkui oma Martin Järveoja, kes juhatab, kuhu iganes vaja. Muuseas tuvastab see ka liiklusmärke ja on hõlpsasti ühendatav internetiga.

Juhendab parkimisel

Olgugi et võid pidada külgboksi lihtsalt üheks mõnusaks väljakutseks, peab suurem osa autojuhte seda siiski päris ebameeldivaks jukerdamiseks. Eriti pingule pannakse närvid siis, kui pead seda tegema väikesel tänaval, kus sinu taga sõitnud auto su järele ootama jääb. Tead ju isegi, et sellises esinemisolukorras kipuvad tahes-tahtmata alt vedama ka kõige raudsemad närvid. Oi kui hea, kui siis on veel paar tähelepanelikku lisasilma, kes vaatavad siitpoolt ja sealtpoolt ning pistavad lõugama, kui ees või taga parkinud autole liiga lähedale manööverdad. See alarm on oluliselt lihtsamini väljakannatatav kui kõrvalistmel targutav elukaaslane. Pealegi on seesama parkimisabiline kiiduväärt sõidukaaslane ka kitsastes parkimismajades ja poeparklates.

Säästab sind üleliigsetest liigutustest

Tark inimene ei raiska oma energiat üleliigsetele liigutustele. Tark auto on see, kes võtab need lihtsalt enda kanda. Lihtne näide. Teate küll seda meeletut dilemmat, kui tuled poest, käed poekottide all väsimusest nõrkemas, aga oleks vaja üks käsi kuidagi vabaks teha, et pagasiruum avada. See mure oleks olemata, kui sinu pagasiruum oleks jalaviipega avatav.

Volkswagen Tiguaniga võivad need kümme tarka assistenti sinuga alati kaasas sõita. Vaata lähemalt siit.