Mulluste valimistega lõppes Riias venemeelse partei Koosmeel enam kui kümme aastat kestnud valitsusaeg Riias. Transpordi eest vastutav uus aselinnapea Vilnis Ķirsis ütles Delfi korrespondendile antud intervjuus, et linn peab teenima selle elanikke, mitte autosid.

Läinud sügisest alustas linnavalitsus eksperimenti, mille käigus anti südalinnas tiheda liiklusega Čaka ielal autorajad osaliselt jalgratturite käsutusse. Projekt on tekitanud pahameelt, kuid Ķirsis soovitab olukorraga harjuda, kuna keskvaksali ümberehituse ajaks pannakse tänav niikuinii kinni. "Autoliikluse vähenedes kasvab jalakäijate vool, mis teeb tänava eri väikefirmade jaoks atraktiivsemaks," räägib aselinnapea intervjuus. "Keegi ei ava maantee ääres välikohvikut."

Aselinnapeana on teie ülesandeks transpordi ja linnakeskkonnaga tegelemine. Juba 2001. aastal tellis linn Taani eksperdilt Jan Gehlilt linnakeskkonna arengukava, kus soovitati loobuda liiklustunnelitest, keskenduda jalgrattateede rajamisele ja esitati muid radikaalseid mõtteid. Mida teie sellest plaanist arvate?

Tänavu aasta alguses tutvus Riia linnavalitsus Jan Gehli arengukavaga uuesti ja tema ettepanekute põhjal valmis uus töödokument. Selle plaani juurs on kõige olulisem soov tulla välja praegusest nõiaringist, kus inimestel pole enam linnas hea elada ja nad lähevad elama eeslinna. Sellega tekitatakse juurde autoliiklust, mis halvendab linnakeskkonda veelgi. Selle vältimiseks tuleb hakata ühistransporti tõsiselt arendama ja tuleb planeerida avalikku ruumi nii, et enamikud teenused oleksid jalgsi või ühistranspordiga ligipääsetavad.