Praeguseks 7-aastast Google Adsi kogemust omava Argo huvi internetiturunduse vastu sai alguse Tallinna Majanduskoolist, kuhu ta läks õppima turundust. „Sain aru, et traditsiooniline turundus mind nii palju ei köida, vaid minu soov on tungida sügavamale – tahtsin näha konkreetseid numbreid, mõõta reklaamikampaaniate tulemuslikkust ja mõista, kuidas 1000 eurot kulutades saaks reaalselt teenida 10 000 eurot. Sain praktikakoha ühte heasse digiturundusega tegelevasse ettevõttesse, kus õpetati mulle internetiturunduse põhitõdesid – see andis kogemused edasiseks. Asutasin oma ettevõtte, aitasin väiksematel ettevõtjatel müügile keskenduvaid maandumislehti ehitada ning sinna läbi Facebook Adsi ja Google Adsi reklaamide halduse potentsiaalseid kliente tuua. Eesmärgiks oli ettevõtete müügi kasvatamine efektiivselt ja mõõdetavalt.”

Argo Lipp

Klientide arv ja käive kasvas, kuni Argo elukaaslane tegi ettepaneku sõita mõneks aastaks Austraaliasse, et õppida inglise keelt ning tutvuda uute kultuuride ja inimestega. Kokku oldi ära kolm aastat, misjärel naasti koroonakriisi tõttu koju. „Sain väga palju uusi kogemusi ja mul õnnestus töötada kahes väga suures ettevõttes. Esimeses ettevõttes turundusjuhina töötades suutsin aastaga säästa 300 000 dollarit, samal ajal genereerides 200 000 dollari väärtuses rohkem müüki. Veel õnnestus mul töötada Austraalia kõige kiiremini kasvavas digiturundusagentuuris Google Adsi osakonna juhina. Minu peamiseks väljakutseks oli kogu osakond praktiliselt nullist üles ehitada. Tuli luua uued toimivad protsessid, koostada vajalik dokumentatsioon ja palgata uusi inimesi oma meeskonda, sest töömaht oli korralik. Seejuures mõistsin, et maailmas pole kuigi palju inimesi, kes Google Adsi reklaamide haldust minuga samal tasemel oskaks.”

Nüüd võib öelda, et Argoga sarnaseid digiturunduskogemusi pole ühelgi teisel eestlasel. Ta läbis Austraalias mitmeid erinevaid koolitusi, nagu Google Adsi reklaamide haldus, e-posti turundus, SEO, Facebook Adsi haldus ja funktsioneerivate müügimudelite ehitamine. „Mõte on panna kogu süsteem kliendi jaoks terviklikult tööle, mitte aga riputada kodulehele passiivne päring „küsi pakkumist” nagu väga paljudel Eesti ettevõtetel. Sain osa väga õpetlikest projektidest, kus müügitulemused kasvasid kümneid kordi tänu meie turundustegevustele. Üks mu lemmikumatest klientidest alustas Google Adsi reklaamidega 4000 dollariga kuus ja kasvas lõpuks 55 000 dollarile kuus, võites suurema osa Austraalia turust. Pole paremat tunnet sellest, kui suudad oma klientidele selliseid tulemusi tuua.”

Argo nendib, et kahjuks ei saa ettevõtted sageli aru, kuidas Google Adsi tõhusalt tööle panna. „Hästi funktsioneerival kodulehel olev pakkumine peab olema nii hea, et klient ei suuda sellest keelduda. Sinna juurde kuulub aga palju liikuvaid komponente erinevate strateegiate ja taktikatega, mis aitavad müüki kasvatada. Ja kõik need meetodid on ettevõtete peal testitud! Sellest kõigest räägin lähemalt oma tasuta allalaaditavas eestikeelses e-raamatus „17 ennekuulmatut Google Adsi saladust, kuidas konkurentidele tuul alla teha”. Luban, et see raamat annab uue perspektiivi, kuidas Google Adsi reklaame edukalt teha.”

Argo Lipp avaldab raamatus oma magusamad strateegiad ja taktikad, kuidas Google Ads kasumlikult praktiliselt iga ettevõtte jaoks tööle panna. Ta on oma kogemused ammutanud, töötades sadade erinevate ettevõtetega väga erinevatest valdkondadest peamiselt Austraalias ja Eestis, kuid ka Ameerika Ühendriikides, Suurbritannias ja teistes riikides. Lisaks e-raamatule alustab Argo koostöös Nullist Turunduskooliga jaanuari lõpust Google Adsi koolitustega. Kuigi esimene koolitus on juba välja müüdud, tasub huvi korral kirjutada aadressil koolitus@klewermarketing.com.

Näide Google Adsi toimimisest
Nõmmel elav edukas ettevõtja on juba seitse aastat unistanud uue maja ehitamisest. Tal on selge visioon, milline see maja peaks välja nägema. Ta soovib ehitada ökoloogilise kahekorruselise puitelementmaja suurte akende, puitpõranda ja kõrgete lagedega.


Seitsme aasta vältel on ta kokku kogunud juba 186 000 eurot. See on piisav summa tema unistuste maja ehitamiseks. Ühel tavalisel pühapäeva hommikul diivanil istudes, kohvi juues ja Facebooki sirvides satub ta peale ühele väga tõhusale kätekreemi reklaamile. Ta vaatab seda ja mõtleb, et oleks hea külmal ajal kasutada. Aga see ei ole tema jaoks prioriteet. Seejärel satub ta Facebookis uuele reklaamile, kus pakutakse uut autot väga soodsatel tingimustel. Ka oleks hea vana auto välja vahetada uue vastu. Siiski ei piisa sellest tahtest, et reklaamile klikkida.


Nüüd aga tõuseb ta diivanilt püsti ja istub arvuti taha. Tema eesmärk on leida sobivad ehitajad, kes tema unistuse ellu viiksid. Ta trükib Google’isse „ökoloogiliste puitelementmajade ehitamine”. Sel hetkel on just parim aeg oma reklaamiga Google’is esile tulla ja pakkuda inimesele täpselt seda, mida ta otsib. Google’i reklaamidega tabad inimesi, kes otsivad sinu toodet või teenust ja seda just sel hetkel, kui neil on selleks vajadus. Selle tõttu ongi Google Ads üks võimsamaid reklaamikanaleid maailmas.

Kui sinu maandumisleht ja pakkumine vastab kliendi ootustele, on väga suur tõenäosus, et see inimene küsib pakkumist ja tuleb sulle kliendiks.
Jaga
Kommentaarid