Juhtum leidis aset 11. novembril Neftekamski kohal. Aerofloti esindaja kinnitas RBK-le Pobeda juhtide karistamist, aga edasistest kommentaaridest keeldus.

Aktsioon leidis aset lennul Moskvast Jekaterinburgi ja lennuki pardal oli üle saja reisija. Ringide tegemise tõttu Neftekamski kohal saabus lennuk Jekaterinburgi Koltsovo lennuväljale 32-minutise hilinemisega.

„Me ei tea, mis nimelt võis meie lennuki lennutrajektooris viirastuda, aga on võimalik, et Pobeda kaptenid väljendasid nii toetust [Venemaa jalgpalli]koondise kaptenile Artjom Dzjubale ja näitasid suhtumist tema tagakiusamisse,” kommenteeris tollal Pobeda esindaja.

Ööl vastu 8. novembrit ilmus internetti Dzjuba masturbeerimisvideo, mille tõttu jäeti Dzjuba novembrikuisteks mängudeks koondisest välja. Treenerid ütlesid, et tahtsid kaitsta Dzjubat ja kogu meeskonda liigse negatiivse tähelepanu eest.

Pobeda lennuki trajektoori hakkas aga uurima Venemaa lennunduse järelevalveorgan Rosaviatsija, mis jõudis järeldusele, et pilootide tegevus võis mõjutada lennu ohutust, ja süüdistas juhtunus Pobeda juhtkonda. Rosaviatsija komisjon soovitas Aeroflotil kaaluda Pobeda juhtkonna ametikohale sobivust.

1. detsembril kutsus Pobeda „huligaanse” lennu süüdlasi karistama ka Venemaa presidendi keskkonnakaitse, ökoloogia ja transpordi alane eriesindaja Sergei Ivanov.

„Ma ei ole prokurör ega uurija, aga nagu mulle ette kanti, oli selle huligaansuse sanktsioneerinud lennukompanii Pobeda juhtkond. Leian, et vähemalt moraalne vastutus juhtunu eest on kompanii juhtkonnal ja minu arvates peaksid järgnema kaadrimuudatused,” lausus Ivanov.

Ivanovi arvates seadis Pobeda sada reisijat ohtu ja tegemist oli lennuohutuse ränga rikkumisega.

Lennu fallosekujulist trajektoori selgitasid piloodid suunaandurite rikkekahtlusega. Uurijad mingeid tõendeid rikke kohta ei leidnud.