„Hooajalise ostupalaviku algus võib tähendada, et parimad ja enim nõutud mänguasjad on varsti poest otsas. Seetõttu alustavad nutikad jõuluvanad ostlemist juba üsna varakult, et leida laiemast tootevalikust ja hindadest parim,” rääkis Kaup24 klienditeeninduse juht Berit Baluta.

Fakti, et mänguasjade müük on juba alanud, kinnitavad ka värsked müüginumbrid. Kui võrrelda septembri viimast nädalat novembri keskpaigaga, on näha, et Kaup24 lehelt ostetavate toodete müük on praeguseks kasvanud juba peaaegu neli korda.

Pandeemia mõjutas mänguasjade valikut

Kevadel alanud ülemaailmse pandeemia tõttu katkestasid tehased aktiivse tootmise. Kauplejate sõnul valmistati sel aastal niisiis vähem mänguasju, mistõttu jõuab ka turule vähem tooteid kui varem.

„Kõige suurem defitsiit on konstruktorite ja puslede kategoorias, kuna need on lisaks lastele populaarsed ka täiskasvanute seas. Kaup24 alustab pühadeperioodiks valmistumist juba kevadel, seega usume, et meie poes on piisavalt kaupa iga kodu jaoks,” ütles Berit Baluta.

Nii nagu ka eelmisel aastal, on ka tänavu kõige populaarsemateks interaktiivsed mänguasjad, mis teevad hääli, räägivad, laulavad, töötavad raadiolainetel, transformeeruvad, lendavad või liiguvad. Juba mitu aastat järjest on Fur Reali karvased, rääkivad ja üllatusi täis loomamänguasjad olnud kindlad lemmikud. Kui eelmisel aastal osutus aasta populaarseimaks mänguasjaks karu, siis sel aastal kuulub sümpaatia kängurule. Lauamängud ja hiigelsuured mänguasjad, mis pole populaarsed ainult mängusõprade seas, vaid olulisel kohal ka sisekujunduses, ei ole samuti oma populaarsust kaotanud. Kaup24 andmetel on sel aastal populaarseks osutunud ka erinevad käsitöö- ja kunstikomplektid: mosaiigid, voolimis- ja joonistustarbed jne.

LEGO Harry Potteri advendikalender – parim üllatus kuulsa võluri fännidele.
Monopol on tõeline lauamängude klassika, mida armastavad nii lapsed kui ka täiskasvanud.

Ainult lapsed ei mängi

Juba mitu aastat on klassikalised konstruktorid hoidnud populaarseimate mänguasjade seas kindlalt esikohta. Huvialadega seotud aktiivsete tegevuste vähenemisel pakuvad konstruktorid pääseteed lastele, kel on kodus istudes ideed otsa saanud – konstruktorite populaarsus on järjest kasvanud juba esimesest karantiiniperioodist saadik. Kõige populaarsemate sekka kuulub Lego. Käesoleva aasta sügist eelmisega võrreldes on Lego tooteid müüdud kaks korda rohkem. Sel aastal esitleb Kaup24 uut kategooriat: Lego konstruktorid täiskasvanutele, mis koosnevad väiksematest detailidest ja on keerukamad.

„Pictionary Air” on interaktiivne mäng kogu perele, mis julgustab loovust.

„Müük näitab, et Lego on populaarne mäng terve pere jaoks: seda armastavad nii lapsed kui taasavastavad ka täiskasvanud. Kõige toredam selle juures on, kui värvilised klotsid toovad pere ühiselt laua taha kvaliteetaega veetma,” sõnas Baluta.

Sageli võib jõuluperioodil ostukorvist leida ka advendikalendri. Sel aastal on nende valik varasemaga võrreldes suurim, alustades Legost ja Playmobilist ning lõpetades erinevate iluteemaliste ja isegi lemmikloomadele mõeldud advendikalendritega.

Smiki puidust auto parkimismaja lifti, torni, helikopteri ja mudelautodega.

Smiki interaktiivne puudel jalutusrihmaga, tekitab helisid ja käib nagu tõeline loom.

Ostjad leiavad ka odavamaid brände

„Kuna Kaup24 kaubanduskeskusega internetis liitub pidevalt uusi kauplejaid, saame sel aastal klientidele pakkuda laiemat valikut erinevaid mänguasju – meie tootevalikusse kuulub ligi 15 000 mänguasja. Nende seast võib lisaks klassikalistele leida ka palju uusi, ebatraditsioonilisi ja ka väga suuri mänguasju,” rääkis Baluta.

Kaup24 klienditeeninduse juhi sõnul muutuvad klientide harjumused järk-järgult. Kui minevikus valiti kingituseks pigem tuntud brändide tooteid, siis viimastel aastatel on suurenenud huvi ka vähem tuntud tegijate toodete vastu, mis on välimuselt ja funktsioonilt küll tuntud brändiga sarnased, ent hind võib kliendile palju sõbralikum olla.

„Klientide valikut mõjutab järjest enam ka sotsiaalmeedia. Erinevad blogid ja pakkide avamise videod avardavad tarbijate silmaringi, võimaldavad neil mänguasjadega eelnevalt tutvust teha ning seeläbi otsustada vähem tuntud brändide kasuks. Üheks selliseks avastuseks eestlaste seas on Smiki, mida müüakse Eestis vaid Kaup24 platvormil. Sel aastal müüsime kolm korda rohkem Smiki tooteid kui eelmisel aastal,” ütles Baluta.

Smiki toodete hulka kuuluvad nii imikute mänguasjad kui ka muusikalised instrumendid lastele, konstruktorid ja harivad mänguasjad. Smiki pakub ka erinevat lisavarustust (kärud, hällid, turvatoolid) ja aksessuaare (pudipõlled, tassid, rätikud, seljakotid jne), mis samuti hästi jõulukingitusteks sobivad.

Jaga
Kommentaarid