Kell 23.40 edastati kalalaevalt raadio teel abipalve ja laeva asukoha koordinaadid. PPA merevalvekeskus võttis laevaga ühendust ning selgitas välja, et laeval oli tehniline rike ning selle kaks sektsiooni olid täitunud veega. Laev triivis, mõne aja pärast kadus pardal elekter ning sündmus eskaleerus merepäästeoperatsiooniks.

PPA mereturvalisuse grupi juhtivkorrakaitseametnik Marge Kohtla sõnul on taoliste sündmuste puhul tavaline kaasata lähinaabrite ressurssi ja ka sündmuspaiga lähedal viibivaid tsiviillaevasid. "Selgi korral võttis merevalvekeskus ühendust läheduses liikunud laevadega ja palus neilt abi. Esimesena jõudis kohale Libeeria lipu all sõitev tanker, mis oli teel Kopenhaagenisse, kuid tuli tagasi abivajaja juurde ning alustas otsingu- ja päästetöödega," kirjeldas Kohtla sündmusi.

Tankeri meeskond leidis veest päästeparve ning aitas seal olnud seitse abivajajat pardale, neist kaks olid viga saanud. Sündmuskohale saabunud Soome piirivalve kopter toimetas kaks abivajajat Helsingisse haiglasse. PPA lennusalga kopter toimetas ülejäänud viis meeskonnaliiget PERHi tervisekontrolli.

Meeskond käitus õigesti

Kohtla sõnul käitus kalalaeva meeskond olemasoleva info põhjal õigesti. "Nad edastasid raadio teel abiteate ning valmistusid samal ajal laevalt lahkuma. Kui traaler tuli hüljata, seda ka tehti ning asuti päästeparve," rääkis Kohtla.

Kohtla lisas, et merepäästesündmuste puhul on rahvusvaheline koostöö väga tähtis. "Soome lahel on loomulik, et sündmuste lahendamisse on kaasatud lähinaabrid – Soome kolleegidega on meil väga hea koostöö. Samuti toimus infovahetus Peterburi merepäästekeskusega. Äärmiselt oluline on, et hädas olevad inimesed leitaks ja päästetaks võimalikult lühikese ajaga ning siin on määrava tähtsusega just riikidevaheline koostöö," lisas Kohtla.

Päästetöödele olid kaasatud PPA lennusalga kopter ja kaks laevastiku laeva, Soome poolt osales piirivalve kopter ja kaks veesõidukit, lisaks kaks tsiviillaeva.

Avastati kerge reostus

Hätta sattunud laev uppus. Sündmuskohal viibib hetkel veel PPA laevastiku lipulaev Kindral Kurvits, mille meeskond jälgib piirkonda võimaliku merereostuse avastamiseks. Hetkel on avastatud kerge reostus, tegemist on tõenäoliselt diiselkütusega.

Keskkonnainspektsiooni pressiesindaja Leili Tuul lausus Delfile, et eeskätt jälgib olukorda merel piirivalve, aga ollakse nendega pidevas infovahetuses. "Laevast tulenevat reostusohtu tuleb veel selgitada, aga nähtav laik on väike ja suurt keskkonnaohtu ei kujuta," lisas ta.