Helikopteri operaatorfirmal Island Express Helicopters oli luba lennata ainult juhul, kui nähtavus on hea, vahendab uudistekanal BBC.

Teadaolevalt oli piloodil helikopteri lendamiseks föderaalne sertifikaat, mis võimaldas lennata ka ainult kokpiti instrumentidele tuginedes, ent ekspertide sõnul oli tal selles vähe kogemusi.

Island Express Helicopters lendamisluba oli piiratud nn visuaalsete lennureeglite järgi, mis tähendab, et piloodid peavad päevavalguses selgelt õhusõidukist välja nägema, ütles Riikliku Transpordiohutuse Ameti (NTSB) pressiesindaja Keith Holloway uudisteagentuurile Reuters. Vastav luba, mis võimaldanuks lennata ainult kokpitis kasutatavate instrumentide abil, neil puudus.

Holloway sõnul pole ka teada, kas helikopterit ikka juhtis õnnetuse hetkel piloot Ara Zobayan.

Neljapäeval teatas firma, et peatab tegevuse. "Õnnetuse šokk mõjutas kogu personali ja juhtkond otsustas, et teenuse pakkumine peatatakse seni, kuni seda peetakse töötajatele ja klientidele sobivaks," seisis avalduses.

Los Angelesest läänes uduse ilmaga toimunud kopteriõnnetuse põhjus on endiselt teadmata.