"Mobiil-ID teenuse katkemisel on suur mõju kasutajatele, seda nii töös kui ka eraelus. Seetõttu alustame teenusepakkuja SK ID Solutionsi tegevuse üle järelevalvemenetluse," ütles Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) küberturvalisuse teenistuse juht Uku Särekanno. Järelevalvemenetluse eesmärk on välja selgitada, mis läks valesti ja kuidas selliseid katkestusi tulevikus vältida.

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) kui lepingupartneri esimene prioriteet on praegu olnud see, et rike kõrvaldataks ning inimesed saaksid mobiil-ID teenust uuesti kasutama hakata. "Kindlasti arutame teenuse pakkujaga pärast rikke kõrvaldamist ka sel teemal, miks tõrge võimalikuks sai ning kuidas tulevikus nii kaua vältava katkestuste riski vähendada," ütles PPA pressiesindaja Tuuli Härson.

PPA ja SK ID Solutionsi vahelises lepingus on paika pandud ka lubatud katkestuste määrad ja sanktsioonid nende ületamisel, kuid see info on lepingu kohaselt konfidentsiaalne. "Plaanime lähipäevil lepingupartneriga kohtuda, et arutada viimase katkestuste põhjuseid ja kuidas edaspidi selliseid katkestusi vältida saab," sõnas Härson.

SK ID Solutionsi juht Kalev Pihl ütles, et uus tarkvara küll sisuliselt töötas, kuid ei tulnud mobiil-ID kasutajate suure hulgaga. Tootja tegeles probleemiga terve neljapäeva ja ka öö vastu reedet. Reede hommikul oli ettevõte siiski sunnitud tunnistama, et ta ei suuda probleemi kiiresti lahendada, mistõttu võeti taas kasutusele vana versioon. "Seega oli senise teadmisega vale siiski versioon ise ja uuenduse tegemisel otseseid vigu veel teada ei ole," sõnas Pihl.

Mõne aja pärast Pihli sõnul tootjalt kindlasti uus versioon tuleb, milles siis see viga on väidetavalt parandatud.

Häired mobiil-ID töös tekkisid möödunud neljapäeval ja kestsid seni, kuni võeti taas kasutusele tarkvara vanem versioon.

Sel kuul on mobiil-ID kasutus ka ühe korra varem häiritud olnud. 3. mai ajavahemikul 15.10 kuni 15.48 oli häiritud Elisa Eesti AS mobiil-ID kasutus.