Uhiuute Boeing 737 Max-8 lennukite juurde kuuluv vigane manööverdamistarkvara MCAS hakkas mõlema õnnetuse puhul õhusõiduki nina ilma põhjuseta allapoole tirima, põhjustades kaks traagilist õnnetust, mille tagajärel jättis elu rohkem kui kolmsada inimest, vahendab uudistekanal Bloomberg.

Õhkutõusmine sedatüüpi lennukitega keelati lennuohutusametkondande poolt pea kõikjal maailmas. USA lennutootja lubab aga vea parandada ja ohutussüsteeme täiendada, võimaldamaks 737 Max-8 taas lennata.

Otsus tootmist vähendada ei too kaasa vallandamisi, lubas ettevõtte tegevjuht Dennis Muilenburg. Tema sõnul hakkab firma edaspidi omalt poolt põhjalikumalt kontrollima lennukite tootmiskvaliteeti, luues selleks spetsiaalse asjatundjatest koosneva organi, kellel oleks võimalik kogu protsessi jälgida.

Teade tootmise kärpimisest tõi reedel kaasa Boeingu aktsia kukkumise enam kui kaks protsenti.

USA föderaalne lennuamet (FAA) avaldas sel nädalal lennukitootja sammude üle rahulolematust, märkides, et nendest uuendustest ei piisa veel, saamaks ametkonnalt luba lennata, ja nõudes rohkema tegemist.