Ajalehele teadaolevalt hakkas uhiuute Boeing 737 Max-8 lennukite juurde kuuluv manööverdamistarkvara MCAS õhusõiduki nina allapoole tirima kõigest kaks minutit pärast selle õhkutõusmist Etioopia pealinnast Addis Abebast.


Ajaleht, mis kõneles käimasolevale uurimisele lähedal seisvate inimestega, kirjutab, et lennuki kapten üritas õhusõidukit iga hinna eest enda kontrolli alla tagasi saada, ent tulutult. Juhtumi raporti kohaselt hüüdis üks pilootidest teisele „Tõsta (nina) üles, tõsta üles!“ enne, kui lennuki raadioside katkes ja see „kiirendades“ maapinna poole suundus.

Teadaolevalt sai probleem manööverdamistarkvaraga alguse pelgalt 137 meetri kõrgusel ja lennuk kukkus viimaks maapinnale kuus minutit pärast õhkutõusmist, nõudes 157 pardalolnu elu.

The Wall Street Journal märgib, et teave, mis nendeni lennuõnnetuse kohta valmivast raportist jõudis, maalib pildi katastroofilisest veast, mis hakkas lennumeeskonnale kiiresti üle jõu käima.


Just samasuguse vea tõttu kukkus mullu oktoobris Indoneesias alla ka teine Boeing 737-Max 8, millega opereeris lennufirma Lion Air ja mille pardal jättis oma elu 189 inimest. Alles pärast Ethiopian Airlinesi kahe nädala tagust õnnetust sai aga selgeks, et probleem on tõsine ja uhiuue, ent kibekiirelt ja koonderdades toodetava lennuki tarkvara on vigane, mistõttu sedatüüpi lennukitega õhkutõusmine keelati lennuohutusametkondande poolt pea üle maailma.