Probleemid, millest piloodid teatasid, näivad sarnased nendele, mis eelnesid Lion Airi lennuki allakukkumisele oktoobris Indoneesias, mille tagajärjel hukkus 189 inimest. Selle õnnetuse põhjus on veel uurimise all, aga usutakse, et Max 8 arvutisüsteemi söödetud ebatäpsed näidud võisid viia lennuki äkilisse automaatsesse sööstu allapoole.

Mõlema intsidendi puhul USA-s õnnestus pilootidel ohutult ülespoole liikumine taastada pärast autopiloodi väljalülitamist. Üks piloot teatas, et laskumine algas 2-3 sekundit pärast autopiloodi sisselülitamist.

„Ma vaatasin mõttes üle meie automaatika häälestuse ja lennuprofiili, aga ei suuda välja mõelda mingit põhjust, miks lennuk suunaks nina nii agressiivselt alla,” kirjutas piloot.

Teise lennuki piloot kirjutas novembris samasugusest laskumisest ja samadest häälhoiatustest kokpitis ning ütles, et kumbki piloot ei suutnud avastada, et midagi oleks valesti olnud.

„Seoses muredega MAX 8 nina alla asjadega mõtlesime me mõlemad, et oleks sobiv sellele teie tähelepanu juhtida,” teatas piloot.

Need raportid läksid avalikku andmebaasi, mida haldab USA Riiklik Aeronautika- ja Kosmoseadministratsioon ehk NASA. See andmebaas ei sisalda andmeid konkreetse lennu, lennufirma ega piloodi kohta.

Veel üks piloot kirjutas, et sai ebapiisava väljaõppe Max 8-ga lendamiseks.

„Ma arvan, et on vastutustundetu, et tootja, FAA (Föderaalne Lennundusadministratsioon – toim) ja lennufirmad lasevad pilootidel lennukiga lennata ilma adekvaatse väljaõppeta või isega andmata kättesaadavaid ressursse ja piisavat dokumentatsiooni, et saada aru ülimalt keerulistest süsteemidest, mis eristavad seda lennukit eelnevatest mudelitest,” kirjutas piloot.

„See paneb mind mõtlema: mida ma veel ei tea? Lennumanuaal on ebaadekvaatne ja peaaegu kuritegelikult ebapiisav,” lisas piloot.