"Tallinna läbi ajaloo suurima bussihankega vahetame välja täna kasutusel olevatest bussidest kõige vanema osa, millega muutub bussipark sõitjatele oluliselt mugavamaks ja meile kui vedajale oluliselt efektiivsemaks,“ selgitas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Deniss Boroditš. „Tänu uutele gaasibussidele säästame kütuse- ja remondikulult kokku ligi kaks miljonit eurot aastas.”

Boroditši sõnul asendatakse vastavalt ettevõtte uuele strateegiale järgmistel aastatel kõik vanad diiselbussid kütusena maagaasi kasutavate linnaliinibussidega. “Esimese saja uue bussi saabumise järel paraneb bussipargi keskmine vanus nelja aasta võrra ning mõju linnakeskkonnale on sarnane umbes tuhande auto eemaldamisega Tallinna tänavatelt,” näitlikustas Boroditš, kelle sõnul toovad uuemad busside pealinnas juurde ka ühistranspordi kasutajaid.

“Pikemat perspektiivi arvestades töötame selle nimel, et aastaks 2025 ei sõidaks Tallinna tänavatel enam diiselbusse, mis panustab lisaks paremale ühistranspordile ka puhtamasse linnakeskkonda,” selgitas Boroditš. Tema sõnul hangitakse selleks järgmise viie aasta jooksul kokku 300 uut gaasibussi ja tehakse esimesi ettevalmistusi elektribusside kasutusele võtmiseks.

Alates 2019. aasta teisest poolest tarnib ettevõte kokku 60 uut normaalpikkuses ja 40 liigendbussi, mis moodustavad rohkem kui viiendiku Tallinna Linnatranspordi kasutuses olevast 469-st bussist. Uute busside puhul pööratakse erilist tähelepanu sõitjate mugavusele ja turvalisusele ning peetakse silmas erivajadusega linnaelanike teenindamist. Kõigile uutele bussidele ostetakse sise- ja väliskaamerad ning sõitjate lugejad eraldi hankega.

Tallinna Linnatranspordi AS teenindab pealinnas 469 bussi, 70 trammi ja 51 trolliga aastas kokku rohkem kui 130 miljonit sõitjat. Ettevõttes töötab kokku 1800 inimest, kes teenindavad 62 bussiliini ning nelja trammi- ja trollibussiliini.