Kuigi Gonsiori tänava projektile on ette heidetud asjaolu, et seal justkui miskit ei toimuks ning töö seisab, siis reede õhtul, tund enne tööpäeva lõppu, võis seal näha mehi toimetamas küll. Vaid üks venekeelne teemeister pikutas puu all, tõmbas suitsu ning ei väitis, et temal tänaseks töö otsas.

Küsimusele, miks meestel nii kaua tööga läheb, vastati, et tulid ette vanad torud ning sidelahendused. Nimelt oli planeeringul ettenähtud sideühendusi tunduvalt vähem, kui neid päriselt maa alt välja tuli. Näiteks seisis plaanil kaks ühendust kanalisatsiooniga, tegelikkuses oli aga kolm.

Selleks, et ühendada vanad torud uutega, pidi kiiresti välja mõtlema lahendusi, kuid arvutus- ja keevitustöö nõuab oma aja. Seetõttu ei valmi Maneeži ja Pronksi tänava vaheline lõik õigeaegselt, kuigi tähtaeg oli esialgu pandud jaanipäevale.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnutsi on Gonsiori tänava alt leitud igasuguseid põnevaid asju.

"Näiteks leidsime veetoru kümne sentimeetri sügavuselt asfaldi alt - seda meest tahaks kohe näha, kes selle nõukogude ajal sinna niimoodi pani," muigas Rüütelmaa.

Koppa maasse lüües leiti, et peamised põhjused, miks remonttööd edasi lükkuvad, on seotud nõukogudeaegsete soojussõlmedega, üleminekutega, mis on tehtud kõikvõimalikkest materjalidest, näiteks asbestist, rääkis Rüütelmaa.

Mis puudutab töö näilist seiskumist platsil, siis on siin omavahel konfliktis äride ja kohalikke huvid, seletas Rüütelmaa. "Üldiselt on nii, et ärid tahavad, et tööd saaks tehtud võimalikult kiiresti ning kohalikud inimesed tahavad, et tööd saaks tehtud võimalikult vaikselt," selgitas Rüütelmaa seda, miks valitseb nädalavahetustel ehitusplatsil säärane vaikus, et võib isegi südalinnas kuulata linnulaulu.

"Kui betoonplaate valatakse ning oodatakse, kuniks betoon kivistub, siis võib tunduda, et mehed midagi ei tee ning vaatavad pilvi, kuid päriselt toimetatakse teist juppide kalla," rääkis Rüütelmaa.

Siiski on lootust, et vähemalt osa tänava algusest saab järgmisel nädalal uue asfaltkihi alla, sest leidub ka lappe, kus veneaegsed lahendused olid plaanidele üles joonistatud. Ehitusel ollakse siiski optimistlikud, et objekt valmib esialgu lubatud 15. novembriks.