Viadukt ületab sügisel valmivat Eesti esimest foorjuhitavat turboringristmikku Paldiski maantee suunal.

„Viadukti valmimine toob esimese suurema leevenduse Lääne-Tallinna liikluses pikalt kaost tekitanud Haabersti ringristmiku ehituses,“ sõnas viadukti ehtanud ettevõtte Nordecon juhatuse esimees Gerd Müller.

„Eesti õnnetusterohkeima ja väga suure liiklusega ristmiku kaasajastamine oli keerukas ja intensiivne – oluline on meenutada, et mitmetasandiline lahendus on oluliselt pikaealisem kui lihtsamad variandid.“

Ta märgib, et uue ristmiku põhieesmärk on minimeerida liiklusohtlikke olukordi ning tagada suurem ja sujuvam transpordivahendite liikumine. „Kogu ristmiku ja sinna juurde kuuluvate elementide valmimisel saab Haabersti piirkonna liiklus uue hingamise.“

Lisaks Haabersti risti ehitamisele on remondis ka mitmed ümberkaudsed teelõigud.

Ristmiku rekonstrueerimisel toimuvad veel eri teetööd, paigaldatakse veevarustust ja kanalisatsiooni, tänavavalgustust ning uued foorjuhtimise süsteemid.

Kogu ristmiku ulatuses korraldatakse ümber liiklus ning viimane lihv antakse maastikuarhitektuuriga.

Tallinna Kommunaalamet ja Nordecon sõlmisid lepingu mullu aprillis ning samal ajal algasid ristmiku ehitustööd. Haabersti ristmiku lepingu tähtaeg on septembris 2018 ning selle maksumus on 14,967 miljonit eurot, pluss käibemaks. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Toestatavad tööd:

* Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Ehitajate tee kahetasandilise ristmiku ehitus;

* Paldiski maantee ehitus 1,05 km ulatuses (alates Mõisa tn ristmikust kuni 150 m peale Õismäe tee ristmikku);

* Rannamõisa tee ehitus 1,1 km ulatuses (kuni Vana-Rannamõisa tee ristmikuni);

* Ehitajate tee ehitus 100 m ulatuses;

* Kergliiklejate jaoks ehitada Ehitajate tee alla 38 meetri pikkune tunnel ja Paldiski maantee alla 54 meetri pikkune tunnel