Teavituskampaania loovidee töötab välja töörühm, mis koosneb nii loovagentuuri Divisioni põhimeeskonnast kui ka laiendatud töörühmast, kuhu kuuluvad ratastooli kasutav Eesti Kunstiakadeemia magistrantuuri lõpetanud disainer Daniel Kotsjuba, kuulmisaparaati kasutav fotograaf Tiiu Hermat ja tekstikirjutajana nägemise täielikult kaotanud Jakob Rosin, kes tegeleb tekstiloomega igapäevaselt Raadio 2 saatejuhi ja tehnikaportaali Geenius.ee ajakirjanikuna.

"Mul on tunne, et esimene panus, mille ma meie töörühma koosolekupidamisse andsin, on tingitud just minu erivajadusest," lausus Hermat. "Kuulmisaparaati kasutav inimene eristab kõnet üks rääkija korraga. Andsin sellest meie ajurünnakul kohe teada ning pärast seda ei seganud keegi teistele vahele ega rääkinud üksteisest üle."

Loovagentuuri Division strateegiajuht Madis Taras tunnistas pärast esimest töökoosolekut, et kõige olulisem on võtta maha asjatu hirm justkui oleks koostööd erivajadustega inimestega väga keeruline korraldada. "Ma teadsin, et kutsudes kampa Danieli, Tiiu ja Jakobi, kaasan ma inimesed, kes teevad oma tööd pühendumusega, aga mul oli hirm, kuidas ma saan nad kõik Kultuurikatla teisele korrusele koosolekutele ja meie agentuuri kiire elutempo juures töö igapäevaselt toimima," rääkis Taras. "Minu hirm oli asjatu, täna käib loovkampaania töö täie hooga nagu tavaliselt. Meie kontor on kaasaegne ja ligipääsetav, mis tähendab, et erivajadusega inimesed saavad iseseisvalt väga hästi hakkama. Väikest kõrvalabi võib küll vaja minna, kuid sa pead lihtsalt näitama, et oled valmis aitama, kui seda on vaja.”

Sotsiaalministeeriumi töövõimepoliitika juhi Arne Kailase sõnul on vähenenud töövõimega inimeste senisest suurem kaasamine ühiskonnaellu väga oluline teema, mis puudutab ligi 100 000 tööealist inimest. "Vähenenud töövõimega inimesed ise tahavad töötada ja elada aktiivset elu, sest see annab võimaluse end erialaselt teostada, suhelda ning ka suurema majandusliku kindlustunde," lausus Kailas. "Samas me näeme, et erivajadustega inimeste kaasamisel tööellu on mõnikord emotsionaalseid takistusi, mis vajavad lihtsalt teadlikkuse kasvatamist. See on teavituskampaania lähtekoht."

Kampaaniat rahastab Euroopa Liidu Sotsiaalfond, tellija on sotsiaalministeerium ning ellu viib reklaamiagentuur Division. Valmis kampaania jõuab eetrisse tänavu suve lõpus.