"Vastupidiselt laialt levinud arvamusele ei toeta ettevõtlust mitte karmilt individualistlik kultuur, vaid hoopis sotsiaalselt toetav keskkond. Mida rohkem on inimesel toetavaid ja julgustavaid suhteid näiteks sugulaste, sõprade ja kolleegidega, seda paremad eeldused on tal ettevõtlusega jõukaks saamiseks," ütles Stephan.

Palju toetavaid sotsiaalseid suhteid tähendab, et ettevõtjal on kohe alguses olemas lai võrgustik, kust leida esimesi investoreid, töötajaid ja kliente. Uuringud näitavad aga, et Eesti inimesed hoiavad pigem omaette. Seda isegi võrreldes samuti põhjamaiselt kinniseks peetavate soomlaste ja rootslastega.

Samas on trend lootustandev. Võrreldes eelmise sajandi lõpuga on Eesti inimesed muutunud märksa usaldavamaks, mis on mitteformaalsete võrgustike kujunemise eelduseks.

"Kui 1996. aastal arvas ainult 21% eestimaalastest, et inimesi võib üldiselt usaldada, siis 2011. aastal arvas nii juba 39%. Seda on endiselt vähe, aga paistab, et liigume Põhjamaadele lähemale," kommenteeris Kurvits.

"Mulle on räägitud, et eestlased on sageli uhked oma jonnaka individualismi üle. Ei pea muretsema, et see kaob. On palju näiteid edukatest ühiskondadest, näiteks Suurbritannia ja Skandinaaviamaad, kus samal ajal on hinnas nii visa töökus kui ka suhted, hoolivus ja sallivus," lisas Stephan.