Juhuste sunnil olin siiski sunnitud kasutama Tallinki teenuseid 07.11.2016 suunal Tallinn - Helsinki. Kuna minu reisi sihtkoht ei olnud Helsinki, vaid hoopis kaugemal otsustasin, et broneering viimasele laevale reisi, ööbin laevas ning jätkan hommikul enda reisi puhanuna.

Tallinki broneerimise keskkonna kaudu sujus kõik enam-vähem sujuvalt, sai broneeritud reisijapilet kui ka kajut koos ööbimisega. Check-in sai teostatud iseteeninduskassa kaudu ning saades kätte pardakaardi märkasin, et sellel puudub märge "ööbija". Igaks juhuks astusin läbi ka teenindaja juurest, et selgitada, kas minu broneering ikka sisaldab ööbimist. Saades kinnituse, et see peaks sisaldama ööbimist, alustasin julgel sammul teed laeva peale.

Kuna möödunud päev oli olnud väsitav, otsustasin, et suundun koheselt kajutisse magama. Õnneks oli see hea otsus, sest laeva saabumisel Helsinkisse ootas mind üllatus. Kell üks öösel jalutas sisse laeva koristaja ning soovis hoolitsema hakata kajuti puhtuse eest. Teavitasin teda, et broneering on koos ööbimisega ning peale seda saabus korraks vaikus. 10 minuti pärast saabus koristaja taas tagasi teatega, et neil puudub info minu ööbimise kohta ning pean pöörduma laeva infoletti.

Unesegaselt toppisin siis ennast riidesse, et selgitada välja segaduse põhjus. Infoletis ootas mind purser, kes teatas, et pean laevast lahkuma, kuna kajutikaardil puudub info selle kohta, et olen ööbija. Selgitasin talle, et kontrollisin üle enda ööbimise õiguse juba Tallinna poole terminalis. Samuti esitasin talle broneeringu kinnituse, kus oli selgelt näha suurem broneeringu eest tasutud summa. Broneeringu kinnitusega tutvudes teatas purser, et seal ei ole märgitud mille eest ma olen tasunud suurema summa.

Palusin siis uurida nende arvutisüsteemist minu broneerimise andmeid, mille peale sain vastuse, et neil ei ole see võimalik. Peale seda soovisin rääkida kapteniga, kuna kaptenil on ikkagi viimane sõna laevas, kuid ka kahjuks see soov sai üleoleva vastuse, et kapten ei tegele selliste asjadega. Samas teatati taas üleolevalt, et mul on õigus esitada kaebus ning juhul kui see rahuldatakse siis saan osa piletirahast tagasi.

Terve selle vaidluse käigus oli minu seljataha ilmunud ka laeva turvamees. Sellisest käitumisest sain aru, et laeva purser ei soovigi minu probleemi lahendada ning olin sunnitud leppima tõsiasjaga laevast lahkumise kohta. Mul puuduvad etteheited laeva turvamehele või koristajatele sest nemad täidavad käsku ning usun, et teevad enda tööd hingega.

Seega vaatamata tõsiasjale, et suutsin laevas tõestada enda õigust laevas ööbida, visati reisija öösel kell üks laevast välja, kus ootas ees -10 kraadi ning lumetorm. Juhul, kui mul poleks olnud võimalust leida alternatiive ööbimisele, oleks Tallinki meeskond pannud enda reisija elu ohtu külmumise näol!

Asja iroonia on, et järgmine hommik saabus kiri kus väideti, et "töötame pidevalt selle nimel, et broneerimine oleks võimalikult mugav. Seega oleme väga tänulikud, kui leiate paar minutit, et vastata mõnele küsimusele broneerimise kohta. Täname veel kord ja rõõmsa kohtumiseni Tallinki laeval!"

Seega soovin hoiatada Tallinki reisijaid, et alati tuleks üle kontrollida teenused, mida ostetakse Tallinkilt. Isegi, kui seda on tehtud, tuleks olla valmis üllatusteks ning omada tagavaraplaani.

Reisijana ei esitanud ametlikku kaebust Tallinki klienditeenindusele, kuna olen kunagi ammu seda teinud, vastuseks sain vaikuse.

Tallinki kommunikatsioonjuht Luulea Lääne kirjutas, et arusaamatus tekkis sellest, et klient oli teinud oma broneeringu läbi mobiilse rakenduse, kust aga ööbimisega kajutit hetkel veel broneerida polegi võimalik. "Seda, et kajut on broneeritud vaid ülesõiduks, näitab ka makseinfo ning pärast broneeringukinnitus. Kindlasti võiks seda aga veelgi selgemalt välja tuua ning vastava arendustöö ettepaneku oleme ka juba ettevõtte-siseselt teinud," selgitas Lääne.

"Kindlasti aga võimaldame inimestele, kelle broneeringus on selline arusaamatus tekkinud, osta laevast juurde ööbimise lisateenus. Nii ka seekord, kus kajutiteenija palus reisijal selleks infolauda pöörduda. Kellaaeg oli hiline seetõttu, et laev jõudis tol ööl tormiste ilmastikuolude tõttu sadamasse veidi hiljem, ehk kella 01.00 paiku (graafikupärase kella 00.30 asemel) ning alles siis said kajutiteenijad reisil kasutatud kajuteid koristama asuda," kirjeldas Tallinki esindaja juhtunu tagamaid.

"Klient pöördus infolauda, kus koos vaadati üle tema broneering. Meie infotöötaja selgitas talle, et kuna tal oli juba ülesõiduks kajut ostetud, maksab selle pikendamine ööbimiseks koos hommikusöögipakiga 29 eurot. Kliendi arvates oli see liiga kallis ning ta pidas paremaks suunduda Helsingisse hotelli. Enne seda palus ta paberile kirjutada infolaua töötaja ja kapteni nimed ning teatas, et edasi võtab ettevõttega ühendust juba meedia. Kapteniga rääkimiseks ta soovi ei avaldanudki," ütles Lääne Delfile.

"Mõistame inimese pahameelt, kui hilisel ajal selgub arusaamatus broneeringuga. Siiski tegid meie laevatöötajad omalt poolt kõik, et leida kliendisõbralik ja soodne lahendus," kinnitas Tallinki kommunikatsioonijuht.