"Küsis minu ja mu seadusliku esindaja isikuandmeid ja tahtis teada, et miks ma pimedal ajal ei kanna helkurit. Panin paberile kirja, et helkur võib koti taha kinni jääda, pole aega helkurit kanda, kuna elutempo on kiirenenud ja sellepärast, et helkur peab väga lühikest aega vastu. Mulle vormistati väärteopaber helkuri mittekandmise eest, mis on minu meelest õiguste absoluutne rikkumine," kirjutas Delfi Rahva hääle lugeja meile oma murest.

"Paistab, et seadusesilmadel peab väga igav olema, et selliste asjadega tegeleda, arvestades asjaolu, et kui on toimunud mingi suurem pahategu, siis jõustruktuure see eriti ei huvita. Võib-olla on helkur tõepoolest väga oluline asi, et liikluses hakkama saada, aga seda ei tohiks nii jäigalt peale suruda, et võimuorganid kontrollivad seda igal sammul. Tulevikus palun politseil tegeleda suuremate pahategudega ja mitte tähtsusetute pisiasjadega," on lugeja pahane.

PPA vanemkorrakaitseametnik Riho Tänaku sõnul sõltub ohutu liiklus ennekõike liiklejatest endist. Kergliikleja peab meeles pidama, et pimedal ajal on tema märkamine raske ning ainuüksi tume riietus muudab ta sõidukijuhi jaoks nähtamatuks. Sõidukijuhtidel tuleb aga olla eriti tähelepanelik ning arvestada sellega, et teepervel või ülekäigurajal võib olla inimene, kes soovib teed ületada.

"Helkur või mõni teine valgusallikas muudab jalakäija liikluses nähtavaks, mis annab sõidukijuhile aega ning võimaluse reageerida ning teha ohutu manööver või sõiduk peatada. Autojuht märkab lähitulede valgusvihus jalakäija vähemalt 150 ja kaugtulede valgusvihus vähemalt 300 meetrit varem," selgitab Tänak helkuri vajalikkusest sügiseses linna-ja maaliikluses.

"Helkur paratamatult aja jooksul kulub, samuti võib see kaduda või võib uus helkur jääda õigeaegselt riietele kinnitamata. Seepärast tulekski iga päev veenduda, et see riiete küljes oleks," pöörab PPA vanemkorrakaitseametnik helkuri olemasolule tähelepanu.

"Korrakaitsjad pööravad tähelepanu helkuri olemasolule just sel põhjusel, et jalakäija oleks liikluses nähtav ning jõuaks ohutult sihtpunkti. Kui inimesel helkur puudub, siis ametnik selgitab helkuri vajalikkust ja aitab selle kinnitada paremale küljele ning põlve kõrgusele. Politsei teeb koostööd Maanteeameti ning teiste koostööpartneritega ning aastate jooksul on tasuta jagatud ligi paar miljonit helkurit. See, kas inimesele vormistatakse rahatrahv või piirdutakse hoiatusega sõltub ennekõike rikkumise asjaoludest. Rikkumisi on sel aastal vormistatud ligi 150, eelmisel aastal oli see sügiskuudel ligi 200," sõnas Tänak Delfile.