Eesti Ekspressi artiklist "Riigikogule uhiuued Mercedesed ei sobi" võib lugeda:

"Silberauto küsis kolme E- ja ühe C-klassi Mercedese eest umbes 104 600 eurot. Kahe konkurendi pakkumised ületasid 130 000 euro piiri. Neljas osaleja, SEB Liisingu tütarfirma Rentacar soovis nelja auto eest umbes 125 600 eurot, tõenäoliselt oli tegemist Audidega."

"Septembri alguses lükkas kantselei Silberauto pakkumise tagasi ning tunnistas parimaks Rentacari oma. Mercedesed ei vastanud hanke lisatingimusele, mille kohaselt pidid autod paiskama õhku vähem kui 170 grammi süsihappegaasi kilomeetri kohta. Mercedeste vastav tehasenäitaja oli 173 g/km."

Nüüd tekib väga huvitav küsimus - kui meie riigikogu heitgaaside pärast nii mures on, siis miks valitakse üldse nii võimsate mootoritega saastavaid autosid? Miks ei võeta oluliselt lahjemaid ja vähem saastavaid mootoreid?

Vaatan praegu uusi E-klassi Mercedeseid, mille CO2 emissioon (g/km) on 102, 132 ja 133? Nende emissioonidega mootorid on 2,0 135kw bensiin, 2,0 143kw diisel ja 3,0 190kw diisel, kõik automaatkäigukastiga. Kas need mootorid ei sobi riigikogule?

Kõige lahjem neist kiirendab 0-100 km/h 7,7 sekundiga ja tippkiirus 240 km/h. Kas seda on vähe?

Kui võtta ette C-klassi mersu, siis selle 2,0 135kw bensiini mootori emissioon on 123 g/km ja 2,1 125kw diislil 109 g/km. C klassi Mercedestest isegi 2,0 180kw isendi süsihappegaasi eritus on 146 g/km. Isegi neljaveolise 3,0 bensiin 245kw auto CO2 näit on 170 g/km.

Kas neist mootoritest ja autodest tõesti ei piisa?

Andmed on võetud Auto24 uute autode lehelt, kus peaksid olema tehaseandmed.