„Saabusime nelja sõbraga Linda Line Expressiga Tallinna ja kuna ilm oli kehvapoolne, siis võtsime sadamast takso, et sõita Viru hotelli,“ kirjutab mees oma avalduses, kirjeldas mupo.

„Kohale jõudnud, esitas taksojuht meile 24 ja poole euro suuruse arve“.

Soomlased pidasid seda küll kõrgeks, aga kuna nad polnud Eesti taksohindadega kursis, siis tasusid arve. Nende hinnangul oleks sama teekond Soomes maksnud maksimaalselt 10 eurot. Kuna kahtlus püsis, siis mindi igaks juhuks hotelli vastuvõttu uurima, kas hind on normaalne või ülepaisutatud.

„Ausalt öeldes tundus küll hullult kallis ja taksojuhi taksomeeter tiksus kiirelt nagu dosimeeter suure kiirguse epitsentris. Peatusi tegi ta ka iga valgusfoori taga, kuigi oleks võinud vabalt läbi sõita,“ selgitas Seppo. „Hotellis öeldi, et kuue euroga oleks pidanud rahulikult sadamast hotelli jõudma“.

Mehe sõnul tekitavad Tallinna taksojuhid oma sulitsemisega soome turistides pahameelt ja jätavad kogu riigist halva mulje. „Ei mina ega ka minu tuttavad kavatse enam Eestisse tulla. Olen samu sõnu kuulnud mitmete oma tuttavate käest. Teie taksojuhid teevad oma häbematu käitumisega suure karuteene turismile“.

Munitsipaalpolitsei ameti taksosektorile on teada eelkirjeldatud sõidu teinud autojuht. Paraku oli Seppo juhtunust niivõrd nördinud, et ei soostunud Tallinna ütlusi ning menetlusele ametlikku käiku andma tulla.

„Palju edu Tallinna petistest taksojuhtidele,“ lõpetab ta kibedalt oma pöördumise. „Ma ei tea teie seadusi, aga Soomes oleks see autojuht kohe oma ametist prii. Piisanud oleks meie ütlustest, ei mingit liigset ametlikku paberimäärimist. Auto registrinumber on teada ja tšekk koos nimega ka olemas“.

Mupo teeb lähiajal Tallinna Sadama juhtkonnale ettepaneku kohtuda, et arutada, mida saab ära teha järjest sagenevate taksopettuste ja taskuvaraste tegevuse vastu. Taksojuhtidelt aga ootaks küll palju väärikamat käitumist ja teeninduskultuuri. On ju ka nemad üks osa riigi ja linna visiitkaardist.