“No kurat, rahvast lihtsalt ei olnud ega tulnud!” kirus üks Kuressaare toitlustaja Saaremaa ooperipäevade ajal loodetud kasumile mõeldes, kirjutas Meie Maa. Tema sõnul oli süüdi Lossihoovi püstitatud ooperikohvik, mis pakkus igal õhtul vähemalt 400 külalisele suupisteid, jooke, elavat muusikat ja võimalust jalga keerutada.

Delfi lugejate sõnul on aga jutt sellest, nagu oleks restoranid tänu Lossihoovi kohvikule tühjad olnud, vale.

"Saaremaa puhvetitele soovitan parandada läbilaskevõimet ja ka toidu kvaliteeti. See, et Opera Royal võtab teistelt kohvikutelt kliendid ära, on täielik jama. 400 inimest lõbutses seal igaõhtuselt küll, aga kuhu läksid ülejäänud 1600? Puhvetid olid rahvast pungil, ooteajad minimaalselt tunnised. Millest me räägime?" küsib üks lugeja.

Mitmed teised lugejad kinnitavad sama: "Olin ooperinädalal Saaremaal ja etanditult kõigis kesklinna söögikohtades oli üüratu ooteaeg, hommikusööki Classicu kohvikus tuli oodata üle poole tunni! Mosaiigi kohvikus ootasime suppi pool tundi ja rumalast peast tellisime magustoidu, mida omakorda tuli pool tundi oodata. Ja nii edasi ja nii edasi. Ka teenindus oli valdavalt kehv. Kurb."

"Olin ka ooperipäevade ajal Kuressaares. Absoluutselt kõik tänavakohvikud ja söögikohad olid kliente täis. Arusaamatu vingumine. Kas eeldati, et järjekorrad looklevad uksest välja? Suvalisel päevasel ajal oli vähem sööjaid, mis aga ju ka mõistetav. Õhtupoolikul kõik kohad täis," kinnitas üks lugejaist.

"Millest me räägime? Kohalikud toitlustusettevõtted ei peaks sellist ebaadekvaatset juttu ajama. Kui ikka on mitmekordne kogemus, et köök läheb 22 kinni või on ooteaeg üüratu, siis otsid hea meelega alternatiivi, mida ooperipäevade ajal Eesti Kontsert ka kolmel õhtul pakub - põhilise väärtusega siiski võimalust elava muusika ja big bandi saatel tantsida. Sellist võimalust ei leia ka Tallinnas. Kui ooperimaja mahutab 2 000 külastajat ja nendest 400 suundub ooperijärgsesse Kesköösalongi, siis 1 600 inimest suundub Kuressaare linna öhe. Pakkugem neile, armas Kuressaare toitlustusettevõtja, seda, mille järele klient igatseb - maitsvat toitu, mõistliku kiirusega teenindust. Imeline atmosfäär on suurepärase ajaveetmise ja nautimise eeldusena juba looduse poolt antud."

Ka see lugeja kinnitab eelmiste juttu: "Ma käisin ooperipäevade ajal mitmes Kuressaare söögikohas, kus kell 11 ei olnud enam võimalik pannkooke või pirukaid osta, sest "nii palju rahvast on ja meil sai pannkoogitaigen otsa!" - no tõesti tõusin selle jutu peale püsti ja läksin poodi süüa ostma. Võib-olla peaks Kuresaare temperamentsed toitlustajad ka omaenda köögi varustamise neil päevil üle vaatama, et kliendid tuleks ja jääks ning ei peaks pettunult toidupoodi minema?"