Maanteeamet teatas täna, et alates 2017. aastast väheneb sõidueksamite toimumiskohtade arv kaheksani ning 2018. aastast korraldatakse eksameid kuues linnas. Väiksematest linnadest jäetakse geograafilise iseärasuse tõttu eksamikohad alles Kärdlas ja Kuressaares.

Luige arvates vähendab see oluliselt teenuste kättesaadavust. Tema sõnul on kogu plaan vastupidine riigireformi eesmärkidega parandada teenuste kvaliteeti ja tõsta majandamise efektiivsust. Sealjuures lisab ta, et on täiesti mõistetav, et teenuseid, mida saab pakkuda interneti teel või mille vastu nõudlus on pea olematu, pole otstarbekas väiksemates kohtades füüsilisel kujul pakkuda. "Aga senikaua, kuni sõidueksamit internetis sooritada pole võimalik, ei tohiks ka antud teenuse tänast kättesaadavust piirata," ütles riigikogulane.

Samuti on tema hinnangul saartele eksamikeskuste jätmise põhjendus läbi mõtlemata. "Loomulikult on ainuõige, et saartel saab ka edaspidi sõidueksameid sooritada," ütles Luik. Samas lisas, et see erand ei lähe kokku maanteeameti sooviga anda eksameid vaid pingelise liiklusega linnades.

Maanteeameti peadirektori Priit Sauki sõnul luuakse ühtne eksamikeskus, et vähendada korruptsiooni, sest uus süsteem võimaldab anonüümsust eksamineeritava ja eksamineerija vahel. Lauri Luige arvates on mõte õilis, kuid toob välja, et ametkonna siseprobleemide tõttu ei tohiks väiksemates piirkondades elavad Eesti inimesed kannatada.

Reformierakondlase nägemuses toimub ning areneb aktiivne elu Eestis ka väljaspool Tallinna ja Tartut, mistõttu tuleks tema arvates ametkondade tegevust planeerides kindlasti silmas pidada ka regionaalpoliitilist mõõdet. "Värske ja julge pilguga tuleb üle vaadata kogu tänane riigiaparaat ning tuua teenuseid just piirkondadesse, mitte vastupidi," arvas Luik.