Asi pole mitte ainult ebamugavuses, mida iga teeremont kaasa toob. Meil käib suvel kümneid ja sadu tuhandeid turiste ja väga suur osa neist tuleb sadamast kruiisituristina. Ning neist tuleb enamik linna bussiga. Mida külastatakse? Ikka vanalinna. Ja selleks peatuvad bussid just Mere puiesteel.

Tegelikult polegi point selles, et teid remonditakse, vaid selle ajastamises. Teha remonti turismi tuiksoonel just turismi kõrgajal on ju idiootsus! Või ei ole?

Miks ei võiks planeerida tööde algust 1. märtsile? Seda kõike, mida seal praegu tehakse, saab vabalt ka kerge lumega teha (mida meil reaalsuses on märtsis päris harva ja vähe). Kui asi hangetes ja nende venimises, siis olgu hanke tähtaeg nii palju varem, et kõik jõuavad oma vaidlemised ja edasi kaebamised enne ära teha!

Ok. Maa märtsis külmunud ja lumi segab. Aga alustada näiteks 1. septembril? Jah, kool ja töö jne. Aga need ju ei segagi. Ja neid ei sega see ka. Probleem tekib seal ennekõike turismibussidest. Ning septembris külastab meid vaid mõni üksik kruiisilaev ja viimased turistid. Seega mahuvad need vähesed turismibussid septembris juba kenasti sinna ära ja kogu liiklus sujub probleemideta.

Kindlasti tuleb keegi ka "hea idee" peale, et pangu siis need turistid maha kuskil mujal. Kus mujal on rohkem ruumi ja parem koht vanalinna sisenemiseks? Või las tulevad jalgsi sadamast? Ka variant. Aga kui neid bussiga linna ei tooda, siis jäävad need miljonid eurod turistide raha teenimata, kuna enamus neist jalgsi linna ei tuleks. Ja pealegi annab see ka kümnetele bussifirmadele terveks suveks tööd, mis omakorda toob riigile maksutulu.

Ja mis on remondi mõistlikumas ajastamises kõige olulisem - ka turistile jääb meie pealinnast parem esmamulje, kui nende esimene kogemus pärast laevast maha tulemist pole ummikus seisvad bussid ja üles kaevatud Viru tänav, mis meenutab praegu pigem kaevikuid mõnest maailmasõjast!