Lääne Elu kirjutas, et lennurajal olid maas autokummid, millest üritas üks juht mööda põigata ja seetõttu kokkupõrge juhtuski.

Eesti Audi Klubi esindaja Joel Zernask rääkis Delfile, et klubil on kaitseliiduga turvaliste kiirendusvõistluste korraldamiseks kokkulepe ja need võistlused toimuvad maandumisrajal, mille korrashoidmises klubi ka osaleb. Ent õnnetus juhtus tema teada just lähedal asuval ruleerimisrajal, mis on tehtud betoonplaatidest, maandumisrajast kolm korda kitsam ja üsna lagunenud. Halvemate kohtade markeerimiseks pannakse sinna rehve ja ilmselt üks sellistest ka kiirendajatele ette jäi.

Zernask ütles, et Eesti Audi Klubi juhtkond ei ole ühestki inimesest, kes nende teada mitteametlikku A8 seltskonda kuulub, varem kuulnud, ega osanud öelda, kas nad kuuluvad klubisse või mitte.

"Nägime neid nimesid Facebookis enne, kui nad oma kommuuni maha korjasid, aga need nimed ei tulnud tuttavad ette. Ma olen üsna kindel, et nad ei kuulu klubisse," ütles Zernask.

Eesti Audi Klubis on 500 liikme ringis ja Audiclub.ee foorumis umbes 26 000 kasutajat.

Kaitseliidu pressiesindaja Tanel Rütman ütles, et Kiltsi lennuväljale on varemgi lubatud nii ametlikku Eesti Audi Klubi kui ka seltskonda, kelle korraldatud kiirendusvõistlusel pealtvaataja surma sai.

Ametlik Audi klubi on tema sõnul küsinud luba ürituste korraldamiseks, mitteametlik Audi A8 seltskond aga, samuti nagu laupäevalgi, läbisõitmiseks. "Kuna neil varem midagi juhtunud ei ole, siis ei ole me nende tegevusest seal midagi kuulnud, silmi meil seal väljas ei ole, ütles Rütman.

Haapsalu politseijaoskonna patrullitalituse juht Tarmo Tomson ütles Lääne Elule, et lähiajal on politseil kavas istuda kaitseliiduga ühise laua taha ja arutada, kuidas tulevikus õnnetusi vältida. Tema sõnul ei saa politsei iseseisvalt kiirendajate ohjeldamiseks suurt midagi teha, sest tegemist on kaitseliidu territooriumiga.