Nagu projekteerija K-Projekt on väitnud, plaaniti kõigepealt uut teed Russalkast mere poole. Kuid kuna Russalka kuuluvat olemuslikult kokku merega (?), ei tohiks uus tee seda merest eraldada. See on kummaline väide. Kas siis ühte monumenti on vaja merele või inimestele? Kui Russalka kuulub olemuslikult kokku merega, siis miks mitte paigutadagi Russalka hoopis merre. Seal võiks ta lisaks ka majaka funktsioone täita.

Kuid kui Russalka on mõeldud siiski ennekõike inimeste jaoks, siis peaks ta ka olema inimestele kergesti kättesaadav. Tulevikus tuleks jalakäijal Kadriorust Russalkani jõudmiseks 13 sõidurada! See ei ole normaalne. Midagi peab muutuma. Lahenduseks olekski Russalka nihutamine Kadrioru parki, Kadrioru lossist algava puiestee otsa. Sellisele monumendile ongi kõige õigem asukoht pargis - roheluse ja inimeste keskel. Ja need mõnikümmend meetrit ei tähendaks, et see poleks enam mere ääres.

Ükskõik, millise kompromissi me jälle teeksime, Russalka jääb tulevikus niikuinii üha kasvavale liiklusele jalgu. Lõputult teedega monumendi pärast jõnksutada ei saa - see pole ei mõistlik, ega ka ratsionaalne. Me ju ei taha, et Russalka pärast hakataks teed pargi arvelt laiendama.

Muidugi võiks ju ehitada ka jalakäijate tunneli, nagu on näiteks Pariisis, kus see viib keset peateed oleva igavese tule ja võidukaare juurde. Tänane Russalka esine teederägastiku takistusriba on lihtsalt inimeste mõnitamine. Kuna Russalka on ka populaarne seoses pulmade ja turistidega, siis võib siin tekkida liiklust aeglustavaid ja ohustavaid situatsioone. Kellele meist meeldib Russalka pärast ummikutes passida?

Russalka ei ole ju mingi ilmasammas, mida nihutada ei saaks. Kui see on nii inimeste kui ka liikluse huvides, siis tuleb seda lihtsalt teha. Egiptuses nihutati hiiglaslikke Ramses II püstitatud Abu Simbeli kaksiktempleid, kui neid hakkas ähvardama Niiluse jõkke vajumine. Russalka nihutamine oleks selle kõrval lapsemäng.