Kadrioru seltsi juhatuse liige Mattias Luha ütles, et talle jäi kohtumisel ebaselgeks, kas seal lihtsalt tutvustati linnavalitsuse erinevaid liikluskorralduse alaseid plaane või toimus ka sisuline arutelu. Selgelt oli aga näha, et linn soovib kesklinnas liiklust vähendada ja seda pidas ta positiivseks.

Linn soovib sulgeda sõiduautodele liikluse Laagna teelt Gonsiori tänavale, jättes linna mineva suuna vaid ühistranspordile. Liiklus soovitakse suunata Tartu maanteele, samuti on kavas teha Kunderi tänav kahesuunaliseks.

Kunderi tänava kahesuunaliseks tegemise mõte ei meeldi üldse Kunderi tänava elanikele, kes tahavad oma tänavale Kalamaja Soo tänava lahendust, kus kahe sõiduraja asemele tehti üks sõidurada ja rohkem ruumi jäeti jalakäijatele ja jalgratturitele.

Luha kartis, et Laagna tee liikluse suunamine Tartu maanteele võib toimida, kui inimesed tahavad minna näiteks Liivalaia tänavale. Kui soov on aga liikuda sadama poole, siis kartis ta, et liiklus hakkab käima läbi Kadrioru, mis neile ei meeldiks.

Sadamapiirkonda rajatava Reidi tee küsimust eile arutada ei jõutudki, mistõttu toimub esmaspäeval uus kohtumine. Luha nentis, et praegu planeeritud 2+2 sõiduradadega teest vist pääsu pole ja selle vastu nad niiväga ei võitlegi. Küll tahaksid nad aga ranna äärde avatud ruumi juurde.

Talle tundus, et ranna äärde ruumi jätmisele pole lihtsalt mõeldud. Näiteks on kahe sõidusuuna vahele jäetud lai eraldusriba. Kui seda vähendada, saaks kohe mere äärde ruumi juurde, pakkus Luha. Kõige rohkem meeldiks talle variant, kus autod suunataks maa alla ja maa peal saaksid olla jalakäijad ja ratturid. Sobiva lahenduse leidmiseks võiks tema arvates toimuda konkurss.

Luha sõnul on projektiga kiire, sest sellele on eraldatud Euroopa Liidu raha, mis tuleb õigeks ajaks ära kulutada. "Olukord meenutab tihti riigisektoris ette tulevat olukorda, kus eesmärk pole lahendus, vaid raha ära kulutamine," kommenteeris Luha.